Blog


Obsahový marketing může být tiskárna peněz! A vy ho stále ignorujete?

Blog? Do tohoto blogu jsem vložil stovky eur, čte ho 14 lidí a mám z něj 0 prodejů? Děkuji, prosím, nedělejte to! Blog? To je ten skvělý stroj, který mi každý měsíc vygeneruje objednávky za 10 000 eur? Vážně, do které skupiny patříte vy?

Mnoho otázek najednou, ale vezměme to popořadě. V našem oboru se často setkáváme s lidmi, kterým je blog naprosto ukradený. Nezajímá je obsah. Jejich popisy produktů se skládají ze tří vět, jako by je vyplivl nějaký laciný překladač. Důležitý je přece samotný produkt, ne nějaká omáčka kolem něj, že…

Taková osoba se pak rozhodne propagovat své produkty pomocí výkonnostních kampaní. Ano, přesně takové surové kampaně typu “Sleva 10 %, nakupte u mě!”. Vloží do nich 50, 100, 500, 1000 €, ale výsledky se jaksi nedostavují. Proč tomu tak je?

3 % vs. 37 % – co je víc?

Nyní věnujte velkou, ale opravdu velkou pozornost. Odborníci přišli na to, že potenciální zákazníky ve vašem segmentu můžete rozdělit do 4 menších skupin. Ty vypadají přibližně takto. Představte si, že se vaše reklama zobrazí 100 lidem.

  • 3 lidé jsou připraveni nakoupit ihned. Sedí u počítače s kreditní kartou v ruce a touží poslat své těžce vydělané peníze prodejci.
  • 18 lidí je rozhodnuto koupit produkt, který prodáváte. Tito lidé však stále hledají informace o tom, na co se při výběru zaměřit, jakými parametry se řídit a jak najít nejlepší řešení pro své potřeby.
  • 19 lidí o vašem produktu ví, ale v tuto chvíli ho aktivně nechtějí koupit. V dohledné době ji však budou kupovat.
  • Zbylých 60 lidí váš produkt ve skutečnosti nepotřebuje a nezajímá je jeho účel. Přesto není vyloučeno, že jednoho dne nebudou chtít.

Nyní přejděme k věci.

Víte, na koho se zaměřujete?

Asi už tušíte, co se vám snažíme říct. Pokud jste typ podnikatele, o kterém jsme se zmínili v úvodu , cílíte svými reklamami na 3 % trhu. Na lidi, kteří jsou připraveni nakupovat. Tyto lidi můžete skutečně oslovit tím, že jim nabídnete nezpracovanou reklamu s 10% slevou. Z těchto 3 % lidí však rozhodně neoslovíte všechny.

Ve skutečnosti zaplatíte těžké peníze za to, že se vaše reklama zobrazí 100 lidem. Z nich oslovíte pouze 3. Z těchto 3 možná jen 1 od vás skutečně nakoupí. Dámy a pánové, takhle vypadá splachování peněz do záchodu v přímém přenosu.

Nebylo by lepší zaměřit se na těchto 37 % lidí?

Představte si, že byste se nezaměřovali na dychtivé kupující, ale na druhou a třetí skupinu lidí. Z peněz investovaných do reklamy byste oslovili 37 lidí místo 3. To je okamžitě lepší, co říkáte?

A co byste řekli, kdyby se vám podařilo oslovit dalších 60 lidí? Úspěšnost by se blížila 50 %. Začíná to trochu smrdět penězi, že?

Otázka zní – JAK?!

Jak proboha můžete oslovit 37 % lidí? Nebudeme vás nudit, odpověď je jednoduchá. Je to právě často opomíjený obsah. Ve skutečnosti to funguje velmi jednoduše.

Řekněme, že prodáváte střešní krytiny. Napíšete na svůj blog článek o tom, na co si dát pozor při výběru střešních krytin, jak se nenechat při nákupu napálit. Tři sta osmnáct procent lidí na váš článek okamžitě klikne, protože přesně to hledá.

Tak pojďme dál. Předpokládejme, že napíšete článek na téma “Jak vás vaše starší střešní krytina stojí peníze kvůli ztrátám energie”. Baaang, dokonale oslovíte onu 19% skupinu lidí, kteří zatím neplánují koupi střechy, ale vědí, že ji budou brzy potřebovat. Zároveň tím oslovujete i skupinu 60 % lidí, kteří o střeše vůbec neuvažují. Těm však ukážete, že je jejich současná střecha vlastně okrádá o peníze, a okamžitě začnou uvažovat o nové.

Kouzlo? Ne, jen efektivní marketing živého obsahu!

Tiskárna peněz v praxi

Co teď? Klíčem je vytvářet kvalitní, ale opravdu KVALITNÍ obsah. Tím opravdu nemyslíme článek o 1,5 NS od levného copywritera za 10 €. Musí jít do hloubky, vytvářet vysokou informační hodnotu. Chce to brutální titulek, atraktivní podtitulky a text koncipovaný tak, aby od něj čtenář nemohl odtrhnout oči. Třešničkou na dortu musí být správně zakomponovaný prvek výzvy k akci, který čtenáře posune do vytoužené 3% skupiny. To znamená, že je přemění na kupující zákazníky.

Posledním důležitým krokem v této zábavné skládačce je propagace. Investujte do reklamy na Googlu nebo sociálních sítích a dostaňte svůj superkvalitní obsah před své potenciální zákazníky. Testujte, testujte, experimentujte s různými titulky. Až jednoho dne přijdete na kombinaci, která bude fungovat. A zjistíte, že za každé euro, které investujete do reklamy, získáte řekněme 3 zpět.

A další postup už pravděpodobně znáte. Čím více peněz do své vyladěné tiskárny nasypete, tím více jich vyplivne. Budete tedy obsahový marketing nadále zanedbávat, nebo mu konečně začnete věnovat větší pozornost? Pokud s ním potřebujete pomoci, napište nám příjemný e-mail a můžeme si o tom promluvit. Next-level už na vás čeká!

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022