
Jak se změní Instagram v roce 2022?
Instagram se v posledních letech rozšiřuje, uživatelů neustále přibývá a nyní je nezbytnou součástí marketingového mixu našich klientů. Svět se však neustále mění a Instagram se musí měnit s ním. Rok 2022 bude pro vizuální sociální síť velkým rokem, jak oznámil generální ředitel Instagramu Adam Mosseri na svém účtu na Twitteru spolu s klíčovými prioritami. Jak se v tomto roce změní povaha Instagramu?
Instagram se v roce 2022 zaměří na videa, zprávy, tvůrce a transparentnost
Uživatelé se mohou těšit na nové kreativní nástroje pro úpravu videí a více funkcí v aplikaci Reels. IG se dvojnásobně “zaměří” na videa a Timeline bude upřednostňovat formát videa. Mosseri uvedl, že Instagram již nebude pouze aplikací pro sdílení hezkých fotografií, ale bude konsolidovat všechny zdroje, aby se stal rovnocennou platformou pro videa, a produkt Reels se bude dále rozšiřovat.
Tuto změnu a zájem o formát krátkých sestříhaných videí způsobil prudký růst TikToku v loňském roce. V současné době je jedinou aplikací, která nepatří do skupiny Meta, s více než 3 miliardami stažení.
IGTV vs. kotouče
V říjnu loňského roku Instagram prohlásil IGTV za domovskou základnu pro formát videa a sdružoval videa z kanálu a živých přenosů. Ikona IGTV se nachází hned napravo od ikony Reels, která je rovněž umístěna “vpředu a uprostřed” ve spodní liště. U Reels také pozorujeme větší přitažlivost a dosah. Podle všeho můžeme očekávat, že Instagram obě funkce sloučí a přikloní se právě k Reels.
Obsah zaměřený na video na Instagramu se setkal s kritikou fotografů, kterým nakonec nezbylo nic jiného než se přizpůsobit a používat například formu slideshow k propagaci snímků a fotografií. Mnozí se stali tvůrci videí :D.
Větší kontrola uživatele
Další klíčovou prioritou letošního roku bude transparentnost. Prostřednictvím svých sociálních kanálů Mosseri informuje lidi o tom, jak Instagram funguje. Na začátku roku zveřejnil “Příběhy” o algoritmu aplikace a představil nové kontrolní funkce pro uživatele. Již nyní můžeme například skrýt “lajky” u příspěvků nebo nastavit citlivý obsah, který nechceme vidět v “Explore”. V roce 2022 bychom také měli získat možnost přizpůsobit si svůj feed a zvolit si způsob jeho zobrazení jako chronologický, standardní – určený algoritmem IG nebo nám zobrazovat pouze příspěvky ze stránek, které jsme označili jako “oblíbené”.
Instagram je rájem influencerů
Přestože je Instagram jednou z celosvětově nejoblíbenějších sociálních sítí, je stále jen tak dobrý, jak dobří jsou tvůrci obsahu, kteří ho sdílejí. To je částečně důvod, proč se Instagram zaměřuje na způsoby, jak může dobré tvůrce odměnit. Mosseti se vyjádřil, že to nejdůležitější, co mohou pro tvůrce obsahu udělat, je pomoci jim, aby se prostřednictvím platformy uživili. Vznikne tak oboustranně výhodná situace, kdy influenceři získají více pobídek a příležitostí k výdělku na IG, což je povzbudí k tomu, aby se na platformu hrnuli jejich fanoušci a sledující, kterým bude na sociální síti servírován zajímavý obsah, což přiláká ještě více uživatelů.
Buďte IN díky videím na IG od Monkeymedia
Pokud jste značka, která rychle reaguje na trendy, doporučujeme vám pustit se do krátkých propagačních videí na Instagramu. V Monkeymedia máme s tvorbou krátkých dynamických videí bohaté zkušenosti, proto budeme rádi, když se na nás obrátíte.
Na základě informací o vaší značce, cílech a cílové skupině navrhneme a vytvoříme videoreklamu na míru vaší identitě. Videa také přizpůsobíme sociálním médiím, pro která jsou určena. Sedneme si ke stolu a položíme spoustu otázek. Co vaše značka nebo společnost představuje. Jaké jsou vaše hodnoty a cíle. Kdo jsou vaši klienti, co hledají a co potřebují. Pak vytvoříme koncepci propagačního videa zaměřeného na vaši cílovou skupinu.
Portfolio videí našich klientů a další informace o produkci videí společnosti Monkeymedia naleznete na tomto odkazu.
Zdroj: https://9to5mac.com/2021/12/29/instagram-priorities-2022/
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|