Blog


Využití umělé inteligence v grafickém designu: má velkou budoucnost?

Ačkoli se donedávna věřilo, že žádná umělá inteligence nikdy nebude schopna nahradit kreativní pozice v marketingu, dnes to nemusí být zcela pravda. Designéři, copywriteři a tvůrci nápadů sice o práci tak brzy nepřijdou, ale v blízké budoucnosti se budou muset naučit pravidla nové hry, která zahrnuje sofistikované algoritmy.

Umělá inteligence v grafickém designu není hudbou budoucnosti, ale současnou realitou. Ačkoli se o ní na našem trhu často nemluví, většina designérů již používá softwarové nástroje, které mají prvky umělé inteligence v sobě zabudované. Jaká je jejich úloha a jak se budou v příštích letech pravděpodobně vyvíjet?

Výhody umělé inteligence v grafickém designu

Mnoho lidí si představuje umělou inteligenci jako počítač, který na základě zadaných parametrů kompletně vygeneruje nový návrh, který lze okamžitě realizovat. V dnešní době však algoritmy ještě nejsou na takové úrovni, aby mohly zcela nahradit konstruktéry. Jsou tedy jen jakýmsi pomocným nástrojem, který grafikům usnadňuje práci. A to hned několika způsoby.

Rychlejší analýza úspěšných návrhů

Při tvorbě nových návrhů je dobré analyzovat stávající návrhy, které byly u dané cílové skupiny úspěšné. Ruční porovnávání a třídění stovek či tisíců kreativ je však časově velmi náročné. Zde nastupuje umělá inteligence.

ai v grafickém designu

Sofistikované algoritmy z vašich osobních nebo veřejných databází vyberou úspěšné návrhy, které splňují určitá nastavená kritéria. Pokročilejší systémy umělé inteligence dokonce automaticky rozpoznají, co mají úspěšné kreativy společného, a vygenerují vám nový design, kterým se můžete inspirovat. To vám při práci ušetří desítky minut a mnohdy i hodiny.

Personalizace kreativity

Umělá inteligence dokáže dynamicky přizpůsobit design webových stránek konkrétnímu uživateli. Designér například vytvoří 5 různých bannerů, které zobrazují různé produkty. Algoritmy vyberou, která grafika se má zobrazit, na základě polohy, věku, pohlaví a dalších analytických údajů uživatele. Ženskému návštěvníkovi webu se zobrazí banner s růžovými plavkami, mužskému návštěvníkovi se zobrazí výhodná nabídka pánských triček.

Díky dynamické personalizaci designu je možné výrazně zvýšit míru konverze. To je důležité zejména pro webové stránky a e-shopy, které se zaměřují na několik různých cílových skupin. Problémem však mohou být stále přísnější zákony upravující shromažďování osobních údajů. Ty v posledních letech znatelně brzdí další rozvoj technologií pro personalizaci uživatelského prostředí.

ai v grafickém designu

Věděli jste, žeO: Byly vyvinuty technologie umělé inteligence, které dokáží rozpoznat náladu uživatele pomocí rozpoznávání obličeje? Na základě toho je možné ještě lépe přizpůsobit design.

Pomoc při navrhování struktury webových stránek

Nástroje pro analýzu chování uživatelů na webových stránkách jsou dnes pro návrháře UX standardním nástrojem. Umělá inteligence však může plánování struktury webu a uspořádání jednotlivých prvků ještě více usnadnit. Sama analyzuje chování zákazníků a na základě obrovského množství dat, která vyhodnotí, doporučí designérovi, jak nejlépe rozvrhnout jednotlivé prvky.

Miliony vygenerovaných návrhů na jedno kliknutí

Umělá inteligence dokáže z připravené databáze tvarů a barev během několika minut vygenerovat obrovské množství jedinečných návrhů. Pokud by se takové práce ujal designér, zabralo by mu to desítky hodin.

Například společnost Nutella používala umělou inteligenci ke generování návrhů před pěti lety. Počítač vytvořil 7 milionů jedinečných návrhů etiket složených z různých tvarů a barev. Každé balení tak bylo jedinečné. Limitovaná edice byla určena pro italský trh a měla obrovský úspěch – vyprodala se za 1 měsíc.

Jaká bude role grafických designérů v budoucnosti?

Shrňme tedy, že umělá inteligence v grafickém designu přináší řadu cenných výhod:

  • eliminuje zdlouhavou ruční práci
  • šetří čas a náklady
  • pomáhá designérům vytvářet úspěšné kreativy na základě shromážděných dat.
  • rozšiřuje možnosti personalizace obsahu
  • generuje nové nápady.

V budoucnu můžeme očekávat, že schopnosti umělé inteligence budou stále lepší a lepší. I algoritmy se mohou učit. Zatímco dnes musí jejich práci do značné míry regulovat lidé, za několik let mohou generovat tak vyladěné návrhy, že grafici budou provádět jen minimální změny.

Úkolem konstruktérů tak bude v budoucnu především kontrolovat práci umělé inteligence a poskytovat jí co nejpřesnější vstupní údaje.

Dejte šanci i umělé inteligenci!

Pokud pracujete v oblasti designu a kreativního průmyslu, můžete si již nyní vyzkoušet různé nástroje využívající umělou inteligenci. Stačí zadat do vyhledávače Google klíčové slovo “AI graphic design” a objeví se vám řada zajímavých softwarových nástrojů. Vyzkoušejte je a možná zjistíte, že vám mohou výrazně usnadnit práci, rozšířit obzory a pomoci vám vytvářet ještě poutavější návrhy.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022