Blog


5 tipů, jak snížit náklady na proklik v kampaních na Facebooku (dokonce na méně než 1 cent!)

Spustili jste kampaně na Facebooku, ale zjistili jste, že cena za proklik je tak vysoká, že pro vás nejsou ziskové? Možná děláte některé z běžných chyb nebo jste nevyzkoušeli některé z výhodných způsobů optimalizace. V následujících řádcích vám poradíme, co můžete udělat pro to, abyste za proklik nebo konverzi z vašich kampaní na Facebooku zaplatili co nejméně peněz.

Z průzkumu vyplývá, že v roce 2022 činily průměrné náklady na kliknutí na reklamu na Facebooku 0,97 EUR, zatímco obvykle se pohybují mezi 0,25 a 3,30 EUR. Podle našich zkušeností však platí, že pokud víte, jak na to, můžete je snadno stlačit na méně než jeden cent za kliknutí! Je to nemožné? Čtěte dál a my vám poradíme, jak na to!

1. Vytvářejte a propagujte zajímavý obsah

Uvědomte si, že jen asi 3 % vašeho publika na Facebooku tvoří lidé, kteří jsou připraveni okamžitě nakoupit. Co to znamená v praxi? Pokud spustíte reklamu přímo propagující prodej produktu nebo služby a uvidí ji 10 000 lidí, pravděpodobně na ni klikne nanejvýš 300 uživatelů, kteří jsou připraveni okamžitě nakoupit.

Zbývajících 97 % vaší cílové skupiny tvoří lidé, kteří nejsou připraveni na okamžitý nákup. Jsou ve fázi zvažování nebo v současné době o koupi vašeho produktu či služby ještě ani neuvažovali. Nicméně i tyto lidi můžete přeměnit na platící zákazníky. Řešením je kvalitní obsah!

Jaký obsah vytvořit?

Ujasněte si, jaký problém vaši potenciální zákazníci řeší. Na základě toho připravte obsah, který bude zajímavý a informativní.

PříkladOdpověď: Představte si, že prodáváte vrtačky. Místo kampaně “Kupte si naše kvalitní vrtačky za nejlepší ceny” vytvořte článek na blogu, který lidem vysvětlí, na co všechno se mají při nákupu vrtačky zaměřit. Pomůžete potenciálním zákazníkům vyřešit jejich problém a dostanete je do fáze, kdy jsou připraveni ke koupi.

Cílem je přivést člověka na vaše stránky za co nejnižší cenu. Do obsahu pak můžete vložit prvky, které návštěvníka přemění v platícího zákazníka – odkazy na výhodné produkty v e-shopu, slevový kód pro první nákup apod.

0,0038 € za kliknutí? Žádný problém!

V roce 2022 jsme vytvořili testovací kampaň pro článek na blogu o nejhorších automatických převodovkách v automobilech s cílem “Získejte více návštěvníků na své stránky”. Z rozpočtu 1 € na den se nám podařilo získat 220 zobrazení vstupní stránky a 262 kliknutí, takže náklady na jedno kliknutí byly na úrovni 0,0038 €.

jak snížit CPC v kampaních Facebok

Jedním z nejdůležitějších klíčů k našemu úspěchu bylo, že jsme propagovali kvalitní vzdělávací obsah, nikoli přímo produkt nebo službu. Do článku jsme pak mohli přidat prvky CTA, které motivovaly čtenáře ke konverzi.

jak snížit CPC v kampaních Facebok

2. Zapůsobte kreativou, která vyčnívá z davu

U reklam na Facebooku hraje důležitou roli kreativita. Pokud uživatele nenalákáte ke kliknutí textem a titulním obrázkem, vaši kampaň uvidí tisíce lidí, ale vy získáte jen několik kliknutí. V důsledku toho se nemůžete divit, že náklady na jedno kliknutí jsou i vyšší než 1 €.

Naše radyOdpověď: Kreativní popis, který motivuje k akci, je důležitý nejen v případě, že se rozhodnete propagovat obsah na blogu, ale také pokud přímo propagujete produkt nebo službu. Může snížit náklady na jedno kliknutí i o několik desítek centů.

Text jako motivace k akci

Zapomeňte na nudné titulky. Ve vodách reklamy na Facebooku vyhrává ten, kdo dokáže nejlépe zaujmout a vyvolat okamžité emoce. Vezměte si třeba tento titulek:

“Praktické rady, jak koupit dobrou vrtačku”

Vyvolává ve vás silné emoce? Pravděpodobně ne. A teď se podívejte na tohle:

“5 největších chyb, kterým se vyhnout při nákupu vrtačky: tohle musíte vědět!”

Hned vás motivujeme k tomu, abyste klikli a zjistili, jakých chyb se při nákupu nové vrtačky vyvarovat. Při tvorbě kopie kampaně příliš nespekulujte. Snažte se je udržet co nejjednodušší, nejjasnější a nejkratší.

jak snížit CPC v kampaních na Facebooku

Výrazné zbarvení

Pozornost lidí, kteří procházejí Facebook, můžete velmi dobře upoutat také pomocí poutavého titulního obrázku. Titulní fotografie s vrtákem na bílém pozadí může být relevantní, ale pravděpodobně mnoho lidí nepřesvědčí, aby se zastavili a klikli. Pohrajte si s odvážnějšími barvami nebo netradičními motivy.

3. Správné vymezení cílové skupiny

Zobrazují se vaše reklamy na Facebooku správným lidem? Pokud propagujete dámské plavky a v definované cílové skupině máte muže, pár z nich možná klikne, ale v konečném důsledku promrháte velkou část rozpočtu na získání pozornosti lidí, kteří se pravděpodobně nikdy nestanou vašimi zákazníky.

jak snížit CPC v kampaních na Facebooku

Pokud vaše firma funguje již delší dobu, analyzujte, kdo od vás nakupuje. Při plánování kampaně se zaměřte nejen na pohlaví, jazyk, zemi nebo věk, ale také na konkrétní lokalitu (okres nebo město), zájmy a nákupní chování. Co nejpřesnější definice všech atributů zajistí, že se vaše reklama zobrazí příslušné cílové skupině. Přiláká tak velké procento lidí, kteří ji uvidí, získáte více kliknutí a snížíte náklady na jedno kliknutí.

4. Nepodceňujte A/B testování

Je jen malá šance, že se vám podaří hned napoprvé správně vyladit text kampaně a cílení tak, abyste dosáhli maximálního počtu návštěv webových stránek při co nejnižších nákladech. Ve skutečnosti se mnohokrát stane, že to, co si myslíte, že bude fungovat nejlépe, ve skutečnosti nemá takový úspěch.

Vytvořte alespoň 2 kampaně se stejným cílem, ale s odlišným textem nebo definicí cílové skupiny. Každou kampaň spusťte s menším rozpočtem na kratší dobu a vyhodnoťte jejich úspěšnost. Tu, o které si myslíte, že bude nejefektivnější, pak spusťte s větším rozpočtem a na delší dobu.

5. Správné načasování reklam

Velký vliv na úspěch reklamy na Facebooku může mít také načasování. A to nejen u sezónního zboží nebo služeb. Při plánování kampaně si můžete zvolit, v jakém konkrétním čase má probíhat.

Samozřejmě neexistují žádné univerzální statistiky o tom, kdy je nejvýhodnější spustit reklamu. Na internetu však najdete spoustu studií a průzkumů, které se zabývaly nejlepším časem pro spuštění reklamy na Facebooku v různých odvětvích. Například pro B2B firmy je to obvykle v 9:00 hodin ráno a mezi 15:00 a 16:00 hodinou odpoledne. V rámci A/B testování zkuste vyzkoušet různé časy. Možná zjistíte, že při správném načasování můžete znatelně snížit míru nákladů na jedno kliknutí.

Krok číslo 2: Snížení ceny konverze

Snížení nákladů na proklik je skvělé, ale nakonec jsou nejdůležitější náklady na konverzi. V optimálním případě pro vás nižší náklady na proklik znamenají také nižší náklady na konverzi. Pokud však nemáte dostatečně dobře optimalizované procesy a vstupní stránku, nemusí mít nízká cena za proklik na vaše náklady na konverzi prakticky žádný vliv. Co můžete udělat pro to, abyste minimalizovali i své náklady na konverzi? To vám prozradíme v článku na blogu, který vyjde již brzy!

Chcete, aby vaše kampaně na Facebooku byly co nejefektivnější, ale nemáte čas na jejich optimalizaci? Svěřte je do rukou profesionálů! Kontaktujte nás a zjistěte , jak můžeme pomoci i vaší firmě.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022