
Vytváření příspěvků na sociálních sítích: Na co myslet?
Vytváření příspěvků na sociálních sítích není složité. Je však důležité mít na paměti několik pravidel, aby výsledek byl pro sledující zajímavý a poutavý. Abychom vám celý proces usnadnili, připravili jsme pro vás přehledný souhrn všech základních pravidel, která byste rozhodně měli znát.
Proč je důležité promyšlené zveřejňování příspěvků na sociálních sítích?
Než se dostaneme k samotným pravidlům spojeným s vytvářením příspěvků na sociálních sítích, řekněme si několik důvodů, proč je celý tento proces tak důležitý.
Podle posledních studií používá Instagram, jednu z nejoblíbenějších sociálních sítí, více než 500 milionů uživatelů denně. Facebook je na tom ještě lépe. Denně ho používají více než 2 miliardy lidí na celém světě.
Tyto statistiky potvrzují, že sociální sítě jsou skvělým místem pro získávání nových zákazníků nebo klientů, nacházení různých spoluprací apod. Abyste však druhého člověka zaujali, musíte vytvářet originální příspěvky, které jsou kvalitní, poskytují přidanou hodnotu a vyčnívají z davu. Jak na to? Využijte naše tipy, které vám přinášíme v dnešním článku.
Správné rozměry příspěvku
Sociální sítě se vyznačují tím, že každá z nich má své vlastní rozměry příspěvků, které propaguje. Zatímco Instagram se vyznačuje především čtvercovými rozměry, Facebook již léta používá kombinaci čtverce a obdélníku.
Velikost příspěvků na sociálních sítích se pravidelně mění. V roce 2023 platí následující rozměry:
- Instagram
- Profilová fotografie – 320 x 320
- Klasický příspěvek – 1080 x 1080
- Typ příspěvku na šířku – 1200 x 566
- Portrét – 1080 x 1350
- Navijáky – 1080 x 1920
- Příběhy – 1080 x 1920
- Facebook
- Profilová fotografie – 170 x 170
- Klasický sloupek (čtvercový) – 1200 x 1200
- Typ příspěvku na šířku – 1200 x 630
- Portrét – 630 x 1200
- Příběhy – 1080 x 1920
- Titulní fotografie v profilu – 1200 x 630
- Twitter
- Profilová fotografie – 400 x 400
- Příspěvek na šířku – 1024 x 512
- Titulní fotografie v profilu – 1500 x 500
Při použití těchto rozměrů se příspěvky uživatelům zobrazí správně. Nebudou oříznuté a nebudou v nich chybět žádné informace.
Pokud používáte nástroj pro tvorbu příspěvků, jako je Canva, nemusíte si dělat starosti s rozměry. Nástroj za vás upraví velikost příspěvku podle zvolené sociální sítě.
Stoprocentní gramatika
Před zveřejněním příspěvku zkontrolujte text, který se zobrazuje přímo v příspěvku nebo v jeho popisu. Pokud stylistika a gramatika nejsou vašimi přáteli, pověřte kontrolou textu někoho jiného.
Špatná gramatika, zbytečné překlepy a další chyby nepůsobí na lidi dobře a snižují důvěryhodnost značky. Proto byste si na ně měli dávat pozor.
Plánování obsahu
Plánování obsahu je skvělý nástroj, který zajistí, že příspěvky budou vždy zveřejněny ve správný den a čas. A to aniž byste je museli sami ručně nahrávat na sociální síť. Obsah můžete plánovat přímo prostřednictvím aplikace Facebook Business Manager nebo aplikací třetích stran.
Plánování obsahu také podporuje praktičnost a přehlednost. V kalendáři vidíte, zda máte připraveny všechny příspěvky a zda se některé z nich nedublují. Nemluvě o tom, že pokud si například na Instagramu vytvoříte pěknou barevnou mřížku, ve které se některé barvy střídají, nebudete zmatkovat, protože před sebou vidíte, jaký obsah budete publikovat v následujících dnech.
Méně textu, více vizuálů
Mnoho lidí, kteří používají sociální média, nemá čas číst dlouhé popisy a příspěvky se spoustou textu. Většina z nich chce zajímavý obrázek nebo video, které jim během 10 nebo 20 sekund poskytne všechny potřebné informace.
Pokud potřebujete, můžete do příspěvku vložit jednu krátkou větu, ale snažte se být kreativní a sdělit všechny informace v zajímavé grafice nebo na obrázku . originálním videu.
Vysoce kvalitní fotografie
Nikdo z vašich sledujících nechce vidět nekvalitní a rozostřené fotografie. Lidé chtějí pěkné příspěvky, které mohou sdílet. Pokud nejste odborníkem na pořizování fotografií, můžete přenechat správu sociálních médií někomu, koho baví mačkat spoušť.
Ke kvalitním fotografiím nepotřebujete drahou digitální zrcadlovku. Stačí vám obyčejný chytrý telefon, který máte vždy po ruce. Pokud najdete něco, co by se mohlo hodit do vašeho feedu, vyfoťte to. Později můžete fotografii upravit, přidat krátký text a zveřejnit ji.
Pokud nemáte dostatek fotografií a uvažujete o použití těch, které jsou k dispozici zdarma nebo za poplatek ve fotobankách, nedělejte to. Takové příspěvky mají mnohem menší dosah než ty s autentickými a vašimi autorskými fotografiemi. Lidé o ně zkrátka nebudou mít velký zájem.
Posledním řešením je najmout si fotografa. Ten pořídí profesionální a kvalitní fotografie, které pak můžete použít. V tomto případě však musíte počítat s vyššími náklady.
Zajímavé informace
Pokud chcete, aby vaše příspěvky oslovily širší publikum, aniž byste museli platit za reklamu, vytvářejte obsah, který budou lidé sdílet. Mnoho uživatelů rádo sdílí zajímavá fakta, vtipy nebo citáty. Když to vše zabalíte do pěkného designu se správnými rozměry, můžete se těšit na desítky nových sledujících.
Výzva k akci
Chcete příspěvky na podporu prodeje služby nebo produktu? Pak nezapomeňte lidi vyzvat, aby tak učinili. Mnoho lidí dělá tu chybu, že po vyjmenování výhod konkrétního produktu příspěvek nedokončí. Zákazníci tak nejsou dostatečně motivováni k tomu, aby se proklikli na e-shop a přistoupili k objednávce.
Výzva k akci, známá také jako CTA (Call To Action), by měla být stručná a krátká. Může mít například podobu “Nakupujte nyní”, “Zjistěte více” nebo “Mám zájem”.
Vytváření příspěvků na sociálních sítích nemusí být složité
Se zveřejňováním příspěvků na sociálních sítích je spojena řada pravidel. V našem článku jsme zmínili některá základní, která byste měli mít na paměti. Pokud vás však sociální média nebaví nebo na ně nemáte čas, můžete se obrátit na nás. Rádi vám s nimi pomůžeme.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|