Blog


LinkedIn ještě není hotový! Jak navazovat kontakty a budovat svou značku?

Jedna miliarda. To je počet lidí, kteří celosvětově používají LinkedIn. Jedná se tedy o největší sociální platformu pro profesionály. Nabízí množství kariérních příležitostí a možností, jak se spojit s profesionály ve svém oboru.

Na síti LinkedIn se nikdy nebudete cítit mimo svůj profesní život. Mnoho firem a vedoucích pracovníků LinkedIn nepoužívá, což je obrovská škoda. Je však důležité vědět, jak na této sociální platformě správně navazovat kontakty a budovat svou značku. Díky síti LinkedIn můžete dosáhnout skvělého organického oslovení cílové skupiny. a proto je považována za jednu z nejúčinnějších sociálních sítí pro marketing. Pokud se vaší značce nedaří a rádi byste své podnikání rozjeli na vyšší obrátky, je LinkedIn platformou, kde se vám to může podařit.

LinkedIn a vytváření sítí: proč je to důležité?

Vytváření sítí vám umožní poznat nové lidi na síti LinkedIn a rozšířit svůj okruh. Vytvářením sítí můžete navázat vztahy s lidmi, kteří vám mohou potenciálně pomoci v kariéře. Vytváření sítí na této sociální platformě je výhodné také proto, že se sami naučíte nové věci a získáte tak cenné poznatky z oboru.

Věděli jste, že: LinkedIn je k dispozici pouze v 26 jazycích? To umožňuje globálním uživatelům přistupovat k síti v jejich rodném jazyce a vy sami se můžete spojit s lidmi z vaší oblasti podnikání, ale z úplně jiné země. Máte tak možnost inspirovat se a naučit se mnoho nových věcí.

Ovlivňuje váš úspěch

Osobní značka vypovídá o vás jako o člověku v profesním životě. Existuje několik důvodů, proč se vyplatí budovat osobní značku. Může ovlivnit váš úspěch nejen v profesních vztazích, ale také v podnikání. Hledáte práci? V dnešní době je pravděpodobnější, že personalista otevře vaše sociální sítě ještě předtím, než si prohlédne váš životopis. Vzhledem k tomu, že LinkedIn je největší sociální platformou, kde se vyskytuje mnoho pracujících profesionálů, je velká pravděpodobnost, že si informace o vás vyhledá právě tam.

Tipy pro navazování kontaktů na síti LinkedIn

Cílová skupina: lidé se stejnými zájmy

Jak úspěšně navazovat kontakty na síti LinkedIn? Zaměřte se na svou cílovou skupinu, tj. na lidi, kteří mají stejné nebo podobné zájmy jako vy. Výhodou je, že tato sociální platforma má zabudovanou funkci vyhledávání. To znamená, že můžete velmi snadno najít uživatele na základě jejich oboru, zájmů nebo třeba místa pobytu. Pokud najdete někoho, o kom si myslíte, že by pro vás mohl být vhodným spojením, neváhejte a pošlete mu žádost o spojení.

Praktický tipOdpověď: Skvělým způsobem je poslat zprávu spolu s žádostí. Například s krátkým představením sebe sama nebo s vysvětlením, proč jste si vybrali právě tuto osobu ke spojení. Bude to osobnější a také se zvýší šance, že daná osoba vaši žádost potvrdí a na vaši zprávu také odpoví, což vám může pomoci vybudovat dobrou síť.

Ujistěte se, že máte profil

Než se začnete prezentovat na sociální platformě LinkedIn, vyplňte svůj profil. Použijte klíčová slova, aby vás lidé rychleji našli. Klíčová slova by měla představovat vaše největší dovednosti a zkušenosti. Statistiky říkají, že až 28 milionů lidí na celém světě má na svých profilech označení #opentowork, což znamená, že jsou plně otevření nové práci.

Pokud tedy hledáte vhodné lidi pro svou společnost, je více než pravděpodobné, že je najdete spíše na síti LinkedIn než v inzerátech. Mimo jiné je důležité držet se marketingové strategie, která vám umožní efektivněji oslovit na sociálních sítích nejen potenciální zákazníky, ale také zaměstnance.

Aktuální profilová fotografie

Optimalizujte svůj profil na LinkedIn na maximum! V opačném případě můžete přijít o mnoho příležitostí k profesnímu růstu. Proto se ujistěte, že jste na svůj profil umístili aktuální a profesionální fotografii. Fotografie z dovolené obvykle není ideálním řešením. Ujistěte se, že odráží vaši profesionalitu. Dobře zvolená profilová fotografie je způsob, jak vzbudit důvěru hned na první pohled. To je zásadní pro budování správných obchodních vztahů.

Buďte aktivní

Pravidelně přidávejte nové hodnotné příspěvky, komunikujte s ostatními lidmi, sdílejte a buďte aktivní. Pokud si založíte profil, ale nezveřejníte ani jeden příspěvek, lidé vám nebudou věřit. Připojte se k relevantním skupinám, které mají podobné zájmy. Zapojte se do diskusí a sdílejte užitečné informace. Jedině tak využijete LinkedIn naplno.

Praktický tip: Vyrobte si vlastní přizpůsobenou identitu značky, což vám zajistí uznání a posílí loajalitu zákazníků. Nastaví vaši firmu na správnou cestu a vy ji budete moci využít na síti LinkedIn.

Tipy pro navazování kontaktů na síti LinkedIn

Neposílejte zkopírované zprávy

Ano, je důležité navázat kontakt s ostatními profesionály ve vašem životě, ale měli byste se vyhnout kopírování a vkládání zpráv o spojení. To vypovídá o tom, že jste si nenašli čas, abyste si prohlédli profil dané osoby a dozvěděli se o ní něco víc. Proto doporučujeme věnovat čas napsání osobní zprávy, která je určena konkrétně pro danou osobu.

Tím ho zaručeně přimějete, aby vás kontaktoval, potvrdil vaši žádost a ozval se vám po obchodní stránce. Může to zabrat více času než pouhé zaslání žádosti nebo okopírované zprávy, ale vězte, že to stojí za to.

Chcete se rozvíjet a prezentovat se na sociálních sítích v tom nejlepším světle? Připravíme vám komunikační strategii s jedinečnou kreativou! Nastavíme váš marketing na sociálních sítích tak, abyste efektivně šířili povědomí o své značce a získali konkurenční výhodu.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022