Blog


10 způsobů, jak marketingová strategie ušetří vaše investice do reklamy

Spouštění reklam bez jasného cíle rozhodně není dobrý nápad. Pokud chcete, aby byly účinné a přivedly vám potenciální zákazníky, je klíčová dobře navržená marketingová strategie. S ní můžete dosáhnout úspěchu a vyniknout mezi silnou konkurencí na trhu.

Pokud chcete být v podnikání úspěšní, je pro dosažení úspěchu klíčová marketingová strategie. Vytvoření plánu marketingové strategie pomáhá značkám zaměřit se na správné publikum, zvýšit zisky a rozvíjet další prodejní příležitosti. Mnoho lidí se však rozhoduje investovat přímo do reklamy, aniž by měli pro svou značku vytvořenou marketingovou strategii. Je to moudré rozhodnutí? Určitě ne.

Jednoduše řečeno, investice do reklamy bez marketingové strategie je ve světě digitálního marketingu nákladnou chybou. Tento přístup často vede k nedostatku jasných cílů, nízké relevanci, únavě publika nebo nízké návratnosti investic. Zde je 10 důvodů, proč může marketingová strategie zachránit vaše investice do reklamy.

1. Zvýšení povědomí o značce

Vytvoření úspěšné marketingové strategie vede ke zvýšení povědomí o značce. Vaše značka se totiž může prezentovat na různých platformách a je to skvělý způsob, jak odrážet hodnoty vaší značky, produkty nebo služby. Marketingová strategie zvyšuje úspěšnost vámi vytvořených kampaní a snadno se dostanete do povědomí mnoha lidí.

Věděli jste, že: marketingová strategie společnosti Coca-Cola zahrnuje především SEO, e-mailový marketing, obsahový marketing a videomarketing? Statistiky potvrdily, že tato společnost využívá televizní a tištěnou reklamu, venkovní billboardy, digitální marketing, sociální média a sponzoring různých akcí nebo sportů.

2. Vaše značka bude aktuální

Dodržování marketingové strategie zajistí, že vaše značka zůstane relevantní a aktivní. Tyto vlastnosti jsou nezbytné pro přilákání nových potenciálních zákazníků. Marketingová strategie vám tedy pomůže zůstat v rámci současných trendů a získat si důvěru potenciálních zákazníků.

NezapomeňteOdpověď: Součástí marketingové strategie je také komplexní vizuální identita kampaní nebo příspěvků. Zahrnuje grafické prvky a barevné schéma pro lepší zacílení na publikum.

marketingová strategie monkeymedia

3. Efektivní nastavení marketingu

Na základě dobře vypracované marketingové strategie můžete sledovat výkonnost svého marketingu a poté přehodnotit, na co vynaložit svůj rozpočet. Se stanoveným rozpočtem můžete plánovat, jaké marketingové techniky a prostředky použít. Tímto způsobem budete moci ze své marketingové strategie vytěžit maximum.

4. Přesné zacílení na publikum

Spouštění reklam bez znalosti cílové skupiny je velkou chybou. Zbytečně přijdete o peníze investované do reklamy, protože nebude účinná. K tomu slouží dobrá marketingová strategie. Při jejím vytváření je totiž podrobně analyzována cílová skupina vaší značky, takže můžete spouštět reklamy se zaručeným úspěchem. Pokud například prodáváte produkty na akné, je zbytečné cílit na lidi středního a staršího věku. Správným cílením by v tomto případě byly především dívky a ženy ve věku 15 až 25 let.

5. Marketingová strategie zvýší prodej

Marketingová strategie je považována za nezbytnou součást propagace vašich výrobků nebo služeb. Umožňuje vaší značce oslovit širší okruh lidí, vybudovat si přítomnost na různých platformách a v neposlední řadě zvýšit míru konverze. Jednoduše řečeno, usnadňuje získávání nových potenciálních zákazníků a tím i zvyšování prodeje.

Marketingová strategie se tedy rozhodně vyplatí a tento krok k vybudování úspěšné značky byste rozhodně neměli vynechat. Mnoho lidí si myslí, že jde jen o vyhozené peníze, ale tak to vůbec není. Vaše značka může díky marketingové strategii úspěšně růst.

6. Budete výjimeční

Většina společností má na propagaci své značky omezený rozpočet. Proto mnoho z nich vynechá vytvoření marketingové strategie a rovnou se pustí do reklamy. Vytvoření dobré marketingové strategie dává vaší značce směr a zaměření, které můžete využít k odlišení se od konkurence a získat náskok.

Pokud máte marketingovou strategii, můžete měřit své cíle, zvyšovat výkonnost a maximálně využít svůj rozpočet. Nebudete spouštět reklamy a jednotlivé kampaně bez rozmyslu. Marketingová strategie vám pomůže vytyčit hodnoty vaší společnosti, které využijete při tvorbě úspěšných kampaní.

Věděli jste, že: až 48 % společnostíkteré mají strategii obsahového marketingu pomocí blogu? Nejoblíbenějšími formáty obsahu blogu jsou články typu “jak na to”, novinky nebo trendy.

7. Dosahování stanovených cílů

Díky marketingové strategii můžete ve své společnosti vytvořit větší strukturu a organizaci. Poskytnete své značce možnost řídit úspěšnost marketingových taktik a na základě toho zlepšovat prognózy své značky.

Bez jakýchkoli omezení se můžete soustředit na dosažení velkých cílů ve vaší společnosti. Budete přesně vědět, jaké kampaně vás v příštích 12 měsících če kají, a podle toho přizpůsobíte svůj marketing.

marketingová strategie monkeymedia

8. Efektivně investujte svůj rozpočet

Samozřejmě, že každá společnost chce mít výsledky hned, ale z dlouhodobého hlediska to tak rozhodně nefunguje. Provozování reklamy bez jasných cílů, analýzy a hodnot je jen plýtváním penězi. Díky marketingové strategii budete vědět, kam investovat své finance. A nejen to. Také do činností a času, které vaší firmě přinesou ty nejlepší a hlavně dlouhodobé výsledky.

Investice do marketingové strategie se z dlouhodobého hlediska zaručeně vyplatí. Koneckonců, spuštění reklamy bez jasných cílů nemusí vždy fungovat. Tedy většinou ne, a pokud ano, je to jen otázka štěstí. Neměli byste však zbytečně vyhazovat peníze, a proto je marketingová strategie jistotou. Pokud je správně vytvořená, máte zaručené efektivní výsledky.

Praktický tip:Prodáváte stylové čelenky pro dívky? V tom případě je investice do billboardů nebo tiskovin zbytečná. Místo toho je můžete efektivně oslovit přímo na sociálních sítích. Proto je důležité analyzovat svou cílovou skupinu a na základě toho vytvářet kampaně a další součásti úspěšné marketingové strategie.

9. Rychle se přizpůsobit změnám

Marketingová strategie také usnadňuje identifikaci potenciálních rizik. Budete se na ně moci připravit a pružně reagovat. Vaše marketingová strategie se snadno přizpůsobí případným změnám. I to vás jako firmu může posunout vpřed, protože budete moci pružně reagovat na změny chování spotřebitelů a trendy ve vaší oblasti.

10. Získáte si věrné zákazníky

Díky marketingové strategii si můžete vybudovat základnu věrných zákazníků. Věděli jste například, že společnost Apple se díky své marketingové strategii stala jednou z nejhodnotnějších značek na světě? To jí pomohlo vybudovat základnu věrných zákazníků. Marketingová agentura společnosti Apple se totiž zaměřila především na jednoduchost, inovace a design.

Chcete také posunout své podnikání na DALŠÍ ÚROVEŇ? Kontaktujte nás! Vypracujeme pro vás komplexní marketingovou strategii, která vám pomůže oslovit nové zákazníky a udržet si ty stávající.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022