Blog


Kreativitě se lze naučit: 3 tipy, jak vést kreativní kampaň

Reklama a kreativita jsou od nepaměti úzce spjaty. Pravděpodobně mnoho z nás si po zhlédnutí reklamy alespoň jednou v životě pomyslelo – wow, to je skvělá reklama. Obecně však platí, že velkému množství lidí připadají reklamy otravné. Proč tedy velké společnosti investují do reklamy velké peníze? Z jednoduchého důvodu. Kreativita prodává.

Tuto skutečnost potvrzuje několik průzkumů, např. Paul Dyson, zakladatel společnosti Data2Decison. V něm se kreativita umístila hned na prvním místě. na druhé příčce faktory, které nejvíce ovlivňují ziskovost reklamy. Známý marketér Mark Ritson říká toto pěkné videoa rozhodně stojí za zhlédnutí.

Udělejte krok zpět

Pokud se tedy rozhodnete ve své firmě zahájit kreativní kampaň, abyste nastartovali prodej svého produktu nebo služby, na chvíli se zastavte. Abyste uspěli, musíte mít pevné základy.

Patří sem i tzv. 4P (produkt, místo, cena, propagace).. Kromě samotné propagace, která zahrnuje reklamu, byste tedy měli mít konkurenceschopné výrobky a služby, vhodnou cenovou politiku a v neposlední řadě distribuční kanály, kterými se výrobek nebo služba dostanou k zákazníkovi. Máte? Skvělé, pojďme vytvořit kreativní kampaň.

Nejprve strategie, pak brainstorming

Než se sejdete v zasedací místnosti a začnete vymýšlet bláznivé nápady, měli byste si ujasnit. zadání. Bude užitečné, když si napíšete stručné odpovědi na následujících sedm otázek.

  1. Co chceme prezentovat? Společnost, konkrétní produkt, služba nebo celé portfolio produktů?
  2. Kdo jsou naši konkurenti a jak komunikují? Měli bychom se odlišit.
  3. Jaké jsou naše cíle? Chceme zvýšit prodej, povědomí o značce nebo mít co největší dopad?
  4. Kdo je cílem? S kým mluvíme?
  5. Jaké je hlavní poselství kampaně? Nejlepší je shrnout to, co chcete říct, do jedné věty.
  6. Jaký je tón komunikace? Bude kampaň zábavná, dojemná, veselá, vážná?
  7. Jaký máme rozpočet a jaké komunikační kanály budeme používat? Máme finance na televizní kampaň, video na YouTube, nebo vytvoříme jen statickou reklamu na sociálních sítích?

Několik tipů pro kreativní kampaň

Pokud máte všechny potřebné odpovědi na předchozí otázky, můžeme přejít ke kreativitě. Jak jsme již naznačili, kreativitě se lze naučit a některé tvůrčí postupy se často opakují v reklamě. Ukážeme vám tedy několik z nich, které můžete použít pro svou kampaň.

1. Co se negativního stane, když zákazníci váš produkt/službu nechtějí.

Tato metoda funguje na jednoduchém principu. Stačí zjistit, jaký pozitivní účinek má váš produkt na zákazníky, a situaci obrátit. To znamená ukázat, co se může stát pokud váš produkt není zákazníkům k dispozici. Skvělým příkladem je již legendární reklama z Snickersv němž hlavní poselství zní “když máš hlad, nejsi to ty”. Stručně řečeno, Snickers vás zasytí a dodá vám energii. Pokud ji nemáte, nebudete to vy. Můžete se díky němu cítit například během ragbyového zápasu jako babička.

2. Ukázat přehnaný pozitivní důsledek vašeho produktu/služby.

V tomto případě ukazujeme, co pozitivního se děje, pokud zákazníci vašeho produktu mají. Tak tedy tento důsledek maximální přetočení. Tento princip využívají také výrobci zubních past. Aquafreshkterý se rozhodl představit pastu pro bělejší zuby. A výsledek? Budete mít tak zářivý úsměv, že si kvůli němu budete muset v noci dávat na ústa masku na spaní, abyste se vůbec vyspali.

Zdroj: Reklamy světa

3. Ukažte alternativu k vašemu produktu nebo službě, která je absurdní.

Tento kreativní princip funguje tak, že vaše nahradit svůj výrobek nebo službu něčím absurdním. Něco, co v zásadě řeší zákazníkův problém nebo přání, ale je tak bizarní, že bude snazší používat váš produkt nebo službu.. To dokonale ilustruje reklama na šampon proti lupům značky Crisan. Ten říká, že máte dvě možnosti, jak se zbavit lupů. Buď nosit výhradně bílé oblečení, nebo používat jejich výrobek.

Zdroj: Lurzerův archiv

Existuje řada dalších postupů, které vám umožní naučit se vytvářet kreativní kampaně. Další tipy si ukážeme v příštím článku. Pokud však chcete tvorbu kreativní kampaně svěřit profesionálům, neváhejte nás kontaktovat a my pro vás rádi vymyslíme kreativní kampaň.





 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022