Blog


7 tajemství odborníků na reklamy Google

Těchto sedm postupů a dovedností stojí za každou úspěšnou kampaní Google Ads, a to i bez megalomanských rozpočtů.

Reklamy Google jsou již dlouho zlatým standardem digitálního marketingu. A není to jen znalost zkratek, která z vás udělá profesionála v Google Ads. Důvěrná znalost aukčních mechanismů jistě patří k profesionalitě každého specialisty na Google Ads, ale sama o sobě nezaručuje úspěch PPC kampaně.

Metriky PPC kampaní jsou nezbytnou součástí výbavy každého specialisty na Google Ads, ale za jejich výkonem a přidanou hodnotou pro inzerenta stojí i další dovednosti. Toto je 7 tajemství supervýkonných PPC kampaní Google Ads, které používají elitní profesionálové. Pomáhají vyhnout se nedostatečně výkonným klíčovým slovům, snížit náklady na kliknutí, zajistit lukrativnější zobrazení na předních místech a ušetřit čas i peníze.

Sedm tajemství profesionálních profesionálů Google Ads pro bezkonkurenční kampaně

 

1. Prediktivní algoritmy pro turbo klíčová slova

Správná klíčová slova a fráze jsou alfou a omegou každé PPC kampaně. V době velkých dat a převládajícího dataismu už není prostor pro intuici. K výběru klíčových slov je třeba přistupovat s analytickým myšlením a strategickým plánováním. Prediktivní algoritmy Google Ads nabízejí spolehlivé prognózy objemu vyhledávání.

Díky tomuto nástroji a správné identifikaci cílové skupiny mohou profesionálové Google Ads nastavit klíčová slova s chirurgickou přesností. A nepodceňují ani přípravu. Optimalizační algoritmy společnosti Google vám také pomohou vyladit nedostatečně výkonná, nerelevantní nebo zavádějící klíčová slova. Je však nutné začít správně.

2. AIDA v jednom řádku

Každá úspěšná kampaň má slova. Kromě klíčových slov je hlavním textem kampaně. Elegantní, přesvědčivý, stručný, autentický, výstižný, šitý na míru cílové skupině, bez klišé a prodejních tahů. V závislosti na typu produktu nebo služby také vtipný, nečekaný, překvapivý, informativní, nepřehlédnutelný, zapamatovatelný, poutavý. Kompletní AIDA zhuštěná do jednoho, maximálně dvou řádků.

To jsou také parametry textu s vysokou mírou konverze. Proto musí být každý profesionál v Google Ads zkušeným copywriterem. Nebo si takového textaře najme na pomoc. Google Ads vyhodnocuje úspěšnost reklamních textů téměř za běhu, proto se varianty s vyšším CTR vykrystalizují poměrně rychle. Okolnosti se rychle a často mění a texty nejsou vytesány do kamene. Profesionálové pravidelně kontrolují úspěšnost a upravují texty podle potřeby a výkonu.

3. Přímá intervence prostřednictvím mikrocílení

Geografické cílení umožňuje cílit kampaně PPC na konkrétní místa. Čím konkrétnější je zadání kampaně, tím efektivnější je výsledek. Odborníci posouvají geografické cílení na další úroveň díky velmi specifickému cílení na výklenkové skupiny v podobě mikrocílení. Profesionálové v Google Ads dolaďují parametry cílení do posledního detailu a využívají množství dat a analytických údajů, které jim Google nabízí v podrobné konfiguraci cílové skupiny a potenciálních zákazníků. Ztracené nebo zapomenuté zákazníky přivádějí zpět pomocí sofistikovaného remarketingu.

4. Negativa s obrovskými pozitivy

Zkušení odborníci na Google Ads tráví analýzou a nastavováním vylučujících slov přinejmenším stejně času jako analýzou klíčových slov. Mnoho inzerentů, stejně jako někteří správci účtů Google Ads, je však stále podceňují. A to i přesto, že je prokazatelně nutné pracovat s negativními slovy, aby bylo možné jasněji cílit na relevantní skupiny uživatelů. Správný výběr vylučujících slov zvyšuje CTR a zároveň snižuje náklady na proklik. Ideální kombinace.

5. Umění podávat nabídky

Příliš vysoká nabídka na klíčové slovo je plýtváním penězi klienta a prohlubuje jeho nedůvěru v marketéra odpovědného za kampaň. Příliš nízká cena zase způsobí, že se kampaň nedostane před dostatečný počet relevantních očí. Každý PPC odborník musí mít již “přečtený” trh pro nadcházející kampaň a znát jednotlivé parametry klíčových slov.

Tajnou zbraní profesionálů v oblasti PPC jsou aukční statistiky. V nich mohou správci kampaní rozpoznat konkurenční nabídky a podle toho upravit svou strategii. Nabídky lze upravovat na základě osmi různých proměnných včetně zařízení, umístění, plánování reklam, nejlepšího obsahu, metod cílení, remarketingových seznamů, interakcí a demografických údajů. Úprava nabídek vyžaduje pokročilé znalosti Google Ads. Spolupráce s odborníkem na Google Ads může ušetřit drahocenný čas, peníze vyhozené za spekulace a zpackané experimenty.

6. Více rozšíření, více pozornosti

Zatímco u klíčových slov neplatí, že čím více, tím lépe, u rozšíření je tomu naopak. Smrtelným hříchem každé kampaně je nevyužít možností, které Google Ads pro rozšíření nabízí. Pro místní kampaně jsou rozšíření pro přidání adresy nutností.

V dnešní době, kdy se naprosto upřednostňují mobilní verze, je zobrazení kontaktního telefonního čísla nutností, zejména u kampaní B2B. Každý odborník na Google Asd s nadšením využije i další formáty a využije jejich synergického efektu. Dobře namíchaná kombinace rozšíření může do PPC kampaně navíc přinést sitelinks, ceník, strukturované úryvky nebo rozšíření aplikací.

Každé rozšíření má svá specifika a nepřehlédnutelné statistiky s různou relevancí v závislosti na typu a zaměření kampaně. Reklamní síť společnosti Google zahrnuje obrovské množství webových stránek, které se ucházejí o prchavou pozornost publika. Vložením atraktivního obrázku zvyšují odborníci na Google Ads konverze bez výrazného navýšení rozpočtu, což by byl zločin nevyužít. Obrázky navíc mohou oslovit potenciální zákazníky, kteří se k nákupu vůbec nechystali.

7. Vymazané přistání

Cílem každé PPC kampaně je přivést na vaše webové stránky ty správné potenciální zákazníky. A tam musí během tří sekund najít vše, co hledají a potřebují vědět. Každý dobrý odborník na reklamy si nejprve přesně ověří, kam zákazníky svých klientů posílá. A také zná elementární rozdíl mezi “domovskou stránkou” a “vstupní stránkou”.

Vstupní stránku je třeba optimalizovat nejen pro dosažení většího počtu konverzí při nižších nákladech, ale také pro správnou navigaci v prodejním trychtýři. Ten musí být plynulý, nepřehledný a jednoznačný. Nejen nastavení kampaně Google Ads je kombinací umění a vědy. Je to také vyladění vstupní stránky navržené s jasným a jediným cílem.

Profesionálové z Google Ads se nebojí testovat vstupní stránku a navrhovat vylepšení, která jsou přínosem pro přímočaré a intuitivní nakupování. S optimalizací vstupní stránky pomáhá také Google, který svým uživatelům nabízí službu Google Optimize. A/B testování vstupních stránek nebylo nikdy jednodušší a dostupnější díky tolika poznatkům. Odborníci na Google Ads se bez Hotjaru neobejdou.

Osmé tajemství: průběžná údržba a flexibilní ladění

Profesionálové v oblasti PPC nezapomínají, že prostředí online reklamy se mění každou vteřinou. Proto své kampaně pravidelně monitorují, vyhodnocují jejich výkonnost a jsou vždy připraveni na jemné, i když významné změny. Zkušení odborníci na Google Ads využívají všech možností, které jim platforma Ads nabízí, a proto dokáží z kampaní pro své klienty vytěžit maximum.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022