
Značka vám vydělá miliony: jak vybudovat úspěšnou značku?
Podle průzkumů až 59 % spotřebitelů dává přednost nákupu nových výrobků od značek, které znají. Je proto důležité najít způsoby, jak se odlišit a odlišit od konkurence. V tom vám může pomoci kvalitní branding, tedy neustálé budování značky. Jak na to?
Nestačí jen vybudovat firmu. Pokud chcete ve svém segmentu vyniknout, je budování značky klíčové. Co je to vlastně značka? Zakladatel společnosti Amazon Jeff Bezos to řekl velmi přesně: ,,Vaše značka je to, co o vás ostatní lidé říkají, když nejste v místnosti.”
Budování značky rozhodně není snadné. Vyžaduje to čas a hlavně správnou strategii. Značku nelze vytvořit přes noc, v některých případech dokonce ani za několik měsíců. Rozhodně však stojí za to se mu věnovat. Koneckonců budování značky vede ke zvýšení počtu potenciálních zákazníků, prodejů a doporučení na vaše výrobky nebo služby.
NezapomeňteOdpověď: Marketing značky je důležitý pro vytvoření důvěry mezi značkou a zákazníkem. Podle statistik musí až 81 % spotřebitelů nejprve značce důvěřovat, aby vůbec uvažovali o nákupu.
Co obnáší budování značky?
Branding lze také nazvat “budování značky”. Jelikož se jedná o komplexní proces, zahrnuje tři fáze, které jsou nepostradatelné. Bez nich by kvalitní branding jednoduše neexistoval. Které 3 fáze jsou součástí?
Strategie značky, DNA značky
Bez plánu byste dům nepostavili. Stejně to funguje i při budování značky. Důležitá je analýza toho, jak zapamatovatelní a důvěryhodní jste pro svého ideálního zákazníka.
Nepouštějte se rovnou do designu, ale zaměřte se prioritně na strategii, která vám pomůže vybudovat kvalitní značku. Cílem strategie je vyjádřit a sdělit vaše základní hodnoty. Pokud chcete přilákat nové zákazníky, musíte zjistit, co vaše značka vlastně znamená a jak ji lidem sdělit.
Identita značky
Stejně jako je jedinečná vaše osobní identita, je jedinečná i identita značky. Díky ní se vaše firma v rámci svého oboru odlišuje a snadno se na trhu odliší od konkurence. Co je to vlastně identita značky? Je to komplex všech prvků, které firma vytváří, aby ukázala zákazníkovi svou image. Na jejím základě mohou lidé značku okamžitě rozpoznat. Zahrnuje především logo, webový design, grafiku na sociálních sítích, reklamu, obsah, sdělení, ale i vizitky nebo další prvky.
Praktický tip: Vytvořte design webových stránek, který je snadno ovladatelný a poskytuje všechny důležité informace. Autor: Statistiky Lidé potřebují v průměru pouhých 7 sekund, aby si vytvořili dojem o vaší značce. Používejte proto vzory a barvy, které odpovídají hodnotám vaší značky.
Marketing značky
Způsob, jakým podnik upozorňuje na své výrobky nebo služby, se nazývá marketing značky. Zahrnuje především SEO a obsahový marketing, marketing na sociálních sítích, e-mailový marketing nebo placenou reklamu, tzv. PPC. Je prokázáno, že až 77 % spotřebitelů preferuje nákup výrobků a služeb od značek, které znají ze sociálních sítí. Brand marketing má tedy rozhodně své opodstatnění.
Jak nastavit úspěšný branding?
Chcete se se svou značkou neustále posouvat vpřed a vyniknout na trhu? Zaměřte se na budování značky. Právě to vám pomůže odlišit se od konkurence, která je v současné době velmi silná. Co je pro budování značky důležité?
Kdo je vaše cílová skupina?
Značka nikdy nebude fungovat bez analýzy cílové skupiny. Chcete-li oslovit zákazníky, měli byste znát jejich chování. Využívejte proto statistiky a zaměřte se na mapování cesty zákazníka. Ta popisuje jednotlivé fáze před nákupem, v jeho průběhu a po něm. Důležité je také pochopit problémy zákazníků a najít vhodná řešení.
Pokud například prodáváte kosmetické přípravky proti vráskám, oslovujete především cílovou skupinu žen středního a staršího věku.
Zjistěte si informace o konkurenci
Není správné napodobovat jiné značky na trhu, ale určitě se můžete inspirovat. Samozřejmě ne zcela, vy jako značka byste měli být originální. Je však vhodné udělat si průzkum konkurenčních značek a zaměřit se na jejich silné stránky, ale také na věci, které nedělají úplně dobře. Protože na základě toho budete moci se svou značkou pokročit a na trhu vyniknout.
Věděli jste, žeOdpověď: Existuje na světě více než 500 000 značek? V každém odvětví je tak velká konkurence, a proto je přibližně 90 % startupů selhávají.
Klíčové vlastnosti značky
Jakmile zjistíte, jaká je vaše cílová skupina, dejte lidem důvod, aby dali přednost vaší značce před jinou. Zamyslete se tedy nad klíčovými vlastnostmi své značky a hodnotou, kterou chcete zákazníkům přinést. Vaše značka by měla být snadno zapamatovatelná. Hledejte proto řešení problémů lidí, které nikdo jiný nenabízí.
Klíčovými vlastnostmi Applu jsou například čistý design a snadné používání. Značka svým zákazníkům neustále připomíná, že produkty Apple lze používat ihned po vybalení z krabice bez jakýchkoli omezení.
Vytvořte si “hlas značky”
Hlas značky hovoří o hlasu, kterým komunikujete se svým publikem. Může být profesionální, přátelský, technický, informativní nebo autoritativní. Vyberte si hlas značky, který bude dobře sedět vaší cílové skupině.
To je velmi důležité i při publikování příspěvků na sociálních sítích nebo článků na blogu na webu. Udržujte proto konzistentní hlas značky. Vaši zákazníci ho budou očekávat napříč různými komunikačními kanály a budou schopni vaši značku snadno rozpoznat.
Hlas značky Nike je pozitivní, přátelský a motivující. Díky tomu rezonuje s cílovou skupinou – nadšenci do sportu, zdraví a fitness.
Vytvoření loga a sloganu
V rámci budování kvalitní značky je třeba být kreativní. Vytvoření loga a sloganu je klíčové a rozhodně byste tomuto procesu měli věnovat větší pozornost. Logo se stane vaší identitou, vizitkou a vizuálním rozpoznáním značky. Investujte proto čas a peníze do vytvoření výjimečného loga, které podpoří vizuální identitu vaší firmy.
Zákazníci vás jako značku mnohem snáze rozpoznají na základě vašeho sloganu. Buduje identitu, která vás jasně odlišuje od konkurence. Slogany mohou mimo jiné budovat ještě větší důvěru zákazníků.
Věděli jste, že: Nike používá slogan “Just Do It” již více než 30 let? Najdete ho v jejich marketingu a reklamách. Tato celosvětově známá značka však komunikuje také podobné slogany, jako je “Dream crazy” (Bláznivý sen) nebo “Find Your Greatness” (Najdi svou velikost). Vyjadřují pocity, které chce mít společnost spojeny se svými výrobky.
Zaměření na efektivní komunikaci
Jakmile budete mít značku vytvořenou, nezapomeňte na efektivní komunikaci se zákazníky. To může probíhat také prostřednictvím webových stránek, sociálních sítí nebo e-mailového marketingu. Čím více budete zvyšovat povědomí o své značce, tím větší důvěru si u lidí vybudujete.
Chcete dát svému podnikání správný směr díky optimálně nastavenému brandingu? Kontaktujte nás! Vytvoříme pro vás identitu značky a marketingovou strategii, která vám pomůže uspět. Kontaktujte nás a odlište se svou značkou od konkurence na trhu.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|