
Zaujměte své zákazníky jedinečným logem: toto jsou největší trendy v roce 2022
Stejně jako ostatní oblasti marketingu prošla i grafika v posledních letech velkými změnami. Trendy se neustále mění a loga nejsou výjimkou. Které prvky budou v této oblasti hrát největší roli v roce 2022?
Jedním z nejviditelnějších trendů v designu loga je upouštění od složitých tvarů a důraz na jednoduchost nebo minimalismus. Postupně mizí různá bláznivá písma s desítkami záhybů a křivek, kombinace mnoha vzorů a detailů. Hlavní roli hraje jednoduchost a přímočarost.
Proč tomu tak je? Jedním z hlavních důvodů je snadné používání v online světě. Když jsou loga součástí profilových obrázků na sociálních sítích nebo obrázků kampaní, musí být často zmenšena na minimální velikost. Velké množství prvků a detailů se pak může slévat do podivných celků a kazit celkový dojem z loga. Tomuto problému lze předejít právě minimalistickým designem.
Použití přírodních motivů
Ekologie hraje v dnešním světě stále důležitější roli a ukazuje se, že zákazníci při nákupu výrobků nebo služeb často zohledňují, jak je značka šetrná k životnímu prostředí. Proto se dnes v designu loga stále častěji používají přírodní motivy, které odkazují na ekologický přístup. Oblíbené jsou například květinové nebo dřevěné vzory.
Ruční kresby
Mnoho společností se dnes snaží odlišit od konkurence osobním přístupem a respektováním tradic. Proto při navrhování svých log používají jednoduché motivy, které mají nepravidelné tvary, a napodobují tak ručně kreslené vzory.
Zdroj: instagram
Retro design
Loga, která vypadají jako z doby před 20, 40 nebo 60 lety, se používají k prezentaci tradičního přístupu a bohaté historie společnosti. Moderním trendem je jejich zjednodušení – základní motiv je zachován, ale různé drobné křivky a detaily jsou odstraněny.
Zdroj: instagram
Spojení geometrických tvarů a písmen
Vzhledem k tomu, že současným trendem v oblasti logotypů je minimalismus, mají písma obvykle pravidelný tvar. Proto se velmi často kombinují s různými geometrickými tvary. Písmena nebo číslice jsou často součástí většího geometrického celku a vytvářejí jednotný design, který přitahuje pozornost.
Pastelové odstíny a barevné přechody
Co se týče barvy, je vždy individuální. Záleží na tom, jaké emoce se značka snaží v potenciálním zákazníkovi vyvolat. V roce 2022 se však stále více dostávají do popředí jemné pastelové odstíny – růžová, béžová, světle modrá nebo zelená.
Zdroj: instagram
Na druhou stranu značky, které se chtějí prezentovat jako inovativní a revoluční, často používají barevné přechody – postupné přechody mezi více barvami spektra. Ty jsou v dnešní době stále vnímány jako něco nekonvenčního, takže mohou snadno upoutat pozornost.
Vytváření dvojznačnosti pomocí barev
Moderním trendem je kombinovat v logu dvě nebo více barev, aby výsledný vzor mohl být interpretován různými způsoby. Správným uspořádáním odstínů lze docílit toho, že jedno logo zobrazuje různé tvary nebo písmena zároveň. To, který z nich uvidíte, závisí na úhlu pohledu.
Vytvoření takového loga zabere více času, ale výsledek určitě upoutá pozornost lidí a donutí je přemýšlet o jeho obsahu.
Přizpůsobení loga a logotypu
Zatímco v offline prostředí je logomark často spojen s logotypem, v online světě se logotyp obvykle používá nezávisle na logomarku. Při tvorbě návrhu je důležité mít tuto skutečnost na paměti.
Zdroj: instagram
Loga navržená v roce 2022 musí mít design upravený tak, aby bylo možné logotyp snadno oddělit od značky loga při zachování původního sdělení. Zároveň je důležité, aby na sebe logotyp a logoznačka přirozeně na vazovaly a po spojení do jednoho loga vytvářely harmonický celek.
Potřebujete také nové logo, které bude dokonale reprezentovat vaši značku a bude odpovídat nejnovějším trendům? Nebo si chcete nechat vytvořit kompletní identitu značky spolu s reklamními kampaněmi? Neváhejte nás kontaktovat!
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|