
Vyhledávací kampaň Google – její největší výhody a nevýhody
Pokud přemýšlíte o nejefektivnějším “mixu” reklam pro váš produkt nebo službu, nepochybně narazíte na možnost kampaně ve vyhledávači Google. Tuto formu propagace využívají téměř všechny významné společnosti na celém světě. Bude to však pro vás schůdná varianta?
Fungování kampaní ve vyhledávání Google je v zásadě poměrně jednoduché. Jedná se o způsob, jak za peníze “obelstít” SEO a dostat se na přední příčky ve vyhledávání. Abyste mohli spustit účinnou kampaň ve vyhledávači Google, musíte v první řadě znát nejvyhledávanější klíčová slova, která souvisejí s vaším produktem.
Řekněme, že prodáváte dřevěné ploty. Při nastavení kampaně ve vyhledávači Google zadáte webovou adresu, kterou chcete ve vyhledávání propagovat, charakterizujete cílovou skupinu, zvolíte maximální cenu za kliknutí a zadáte klíčová slova, na která se má kampaň zobrazovat. Řekněme, že zvolíte výrazy “dřevěné ploty”, “nejlevnější dřevěné ploty” a “kvalitní dřevěné ploty”. Když pak někdo zadá jeden z těchto výrazů do vyhledávání, vaše webové stránky se zobrazí na začátku výsledků. Je tedy velká šance, že na vaše stránky přijde a dřevěné ploty si u vás koupí.
Vyhledávací kampaň Google a její výhody
Vyhledávací kampaň Google přináší řadu cenných výhod, kvůli kterým se vyplatí ji používat. Mezi ty nejdůležitější patří.
- Přesné zacílení na potenciálního zákazníka. Klíčová slova jsou jen jedním z parametrů, které zadáváte při nastavování kampaně. Můžete zvolit i mnoho dalších parametrů – polohu zákazníka, věk, pohlaví, zájmy, jazyk a mnoho dalších údajů. Můžete si tak být jisti, že se vaše reklama bude zobrazovat pouze cílové skupině.
- Platíte pouze za kliknutí na vaše webové stránky. Vaši reklamu mohou vidět tisíce lidí, ale platíte pouze za ty, kteří skutečně kliknou na vaši stránku. Díky tomu je možné dosáhnout dokonalé efektivity rozpočtu.
- Oslovujete lidi, kteří jsou připraveni nakupovat. Když někdo zadá do Googlu “nejlevnější dřevěné ploty”, pravděpodobně si chce koupit plot a hledá nejvýhodnější nabídku. Vaše reklama se tak zobrazí lidem, kteří jsou připraveni nakupovat, a ne lidem, kteří jen bezcílně bloumají po internetu.
Vyhledávací kampaň Google a její nevýhody
Samozřejmě nic není bez nevýhod. Dokonce i kampaně ve vyhledávači Google mají několik nevýhod, se kterými je třeba počítat. Toto jsou 2 největší z nich.
- Vysoká konkurence. Kampaně ve vyhledávání Google používají i největší světové společnosti. Konkurence je tvrdá a chcete-li je předstihnout ve výsledcích vyhledávání, musíte zaplatit více a být kreativní. Ve vysoce konkurenčním prostředí často zaplatíte více než 1 € za kliknutí na vaše webové stránky, takže výsledné náklady na konverzi mohou být ve srovnání s jinými formami propagace poměrně vysoké.
- Nedostatek vizuální přitažlivosti. Pokud prodáváte produkty, které jsou založeny na designu a cílí na emoce potenciálního zákazníka, bude těžší je propagovat prostřednictvím kampaně ve vyhledávači Google. V takovém případě je často lepší zvolit propagaci formou bannerů Google nebo Facebook, ve kterých potenciální zákazník produkt ihned uvidí.
Kampaně ve vyhledávání Google v Monkeymedia
Není žádným tajemstvím, že nastavení kampaní ve vyhledávání Google je pěkná věda. Ano, můžete si je dokonce zapnout sami, ve skutečnosti to zabere jen pár kliknutí. Pokud však nechcete zbytečně “spálit” velkou část svého marketingového rozpočtu, měli byste jejich správu svěřit do rukou profesionálů. My v Monkeymedia vám rádi pomůžeme s nastavením a optimalizací kampaní ve vyhledávání Google. Po přesném definování cílové skupiny vám navrhneme vhodná klíčová slova a nastavíme parametry kampaně tak, abyste ze svého rozpočtu vytěžili maximum a náklady na konverzi byly co nejnižší. Kontaktujte nás a posuňte své podnikání na “vyšší úroveň”!
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|