Blog


Víte, proč se vyplatí používat službu Google Analytics?

Není žádným tajemstvím, že mít efektivní webové stránky je v dnešní době nesmírně důležité. Jedním z nástrojů, který vám poskytne přehled o tom, kdo jsou vaši zákazníci a jak se na vašich stránkách chovají, je Google Analytics. Co vám pomůže zjistit a jak jej můžete využít ke zvýšení povědomí o vaší značce?

Google Analytics

Služba Google Analytics je základním nástrojem pro každého, kdo chce zjistit následující informace o svých zákaznících:

  • kolik času stráví na vašich webových stránkách,
  • jaký obsah je nejvíce zajímá,
  • jak se k vám dostaly,
  • zda při návštěvě stránek použili počítač nebo mobilní telefon.

Obrovskou výhodou je, že Google nabízí tento nástroj zdarma. Pokud jej začnete používat, budete vědět, jaké nástroje bude nejlepší použít pro zvýšení návštěvnosti vašich stránek. Také vám prozradí, které z nich nejvíce přispívají k růstu tržeb apod.

Rozměry a metriky

Služba Google Analytics se dělí na dimenze a metriky. To znamená, že pokud chcete zjistit, kolik času strávil zákazník na vašem webu, zobrazí se konkrétní údaje o dimenzi a metrice. Dimenze vykazují atributy, jako je město, odkud zákazník pochází, nebo měřená stránka. Metriky jsou kvantitativní měření těchto atributů. Všechny tyto údaje jsou pak rozděleny do sekcí:

  1. kdo jsou návštěvníci stránek(publikum),
  2. jak se dostali na vaše webové stránky(akvizice),
  3. co na stránce hledali(chování),
  4. jakou činnost na webu provedli(konverze).

Publikum

V části Publikum zjistíte, kdo jsou návštěvníci vašich stránek. Zjistíte, zda vaše stránky navštěvují více ženy nebo muži, jaká věková skupina má o váš obsah největší zájem a z jakého města či země návštěvníci pocházejí. Tato část vám také umožní porovnat návštěvnost z různých období se současností. Kromě toho můžete tyto informace sledovat i v reálném čase, tedy kolik lidí je aktuálně na stránce.

Akvizice

V části o získávání informací se dozvíte, jak se lidé dostali na vaše webové stránky. Tento atribut vám může napovědět, jak se můžete nejlépe zviditelnit. Pokud například chcete zvýšit návštěvnost ze sociálních médií, je dobré pravidelně zveřejňovat příspěvky a komunikovat se zákazníky prostřednictvím sociálních médií. Zvýšit návštěvnost vám může pomoci také optimalizace SEO nebo placená reklama na Googlu.

Chování

V sekci chování můžete zjistit, co návštěvníci na vašich webových stránkách dělají. Zjistěte, který obsah nebo produkt je nejvíce zajímá. Na kartě Rychlost webu v této části můžete také měřit rychlost načítání stránky a jednotlivých podstránek v konkrétních prohlížečích. Pamatujte, že čím déle se stránka načítá, tím větší je pravděpodobnost, že zákazník váš web opustí. Pokud je načítání delší než 3 sekundy, mnoho lidí váš web opustí.

Konverze

Sekce konverze poskytuje informace o tom, jakou činnost návštěvníci na webu provedli. Například se mohli přihlásit k odběru newsletteru. Konverze je přehledně rozdělena do čtyř dalších sekcí na samostatných kartách:

  • Cíle – zobrazuje počet splněných cílů na webu, které je třeba nastavit ručně.
  • Ecommerce – je určen pro e-shopy. V této sekci zjistíte, které produkty se prodávají více a které méně.
  • Zúžení na více kanálů – zjistěte, jak se návštěvník dostal na vaše stránky. Zda to bylo prostřednictvím sociálních médií nebo placené reklamy. Budete tak vědět, jak se zdroje návštěvnosti vašeho webu podílejí na prodeji.
  • Zadání – pomáhá při stanovování cílů. Pokud ručně zadáte cíl, například návštěvnost, přiřadí vám výsledek (konkrétní číslo návštěvnosti).
 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022