
Trendy v reklamách Google v roce 2024: čemu věnovat pozornost?
Google Ads prošly v posledních letech mnoha změnami. Mnoho z těchto změn přišlo po rozšíření a vzestupu umělé inteligence. A přestože bylo v Google Ads představeno více nástrojů a funkcí využívajících AI, nejsou zdaleka poslední. Předpokládá se, že přijdou další a spolu s nimi i několik dalších inovací. Které z nich to jsou?
Reklamy Google přinesou další funkce využívající umělou inteligenci
Nástroje umělé inteligence a strojového učení se staly jedním z nejdiskutovanějších témat roku 2023. Zatímco někteří je zavrhli, jiní je rádi vyzkoušeli a pokusili se s jejich pomocí usnadnit některé pracovní procesy.
V současné době je poměrně obtížné se umělé inteligenci vyhnout. Je to dáno především tím, že ji do svých nástrojů a procesů začlenily známé společnosti, jako je například Google. A právě díky Google Ads přinesla v posledních měsících zajímavé funkce, které efektivně zrychlily například nastavování reklam.
Co nás však čeká v následujících měsících? Google slibuje částečně autonomní tvorbu reklamy a sofistikovanější cílení na publikum. Prediktivní analýza by navíc měla pomoci přesněji předvídat chování spotřebitelů. Ve výsledku to znamená podrobnější optimalizaci kampaní a mnohem lepší výsledky.
Umělá inteligence pro popisy a krátké texty reklam
Společnost Google již nějakou dobu testuje nástroje s umělou inteligencí, které dokáží automaticky generovat popisy, titulky nebo dokonce obrázky reklamních kampaní. Tato funkce je ideální například pro firmy, které potřebují vytvořit velké množství reklam, nebo pro ty, kteří jen hledají inspiraci pro zajímavé a originální kopie.
Obliba videoreklamy poroste
Lidé si na reklamu zvykli natolik, že je obyčejné bannery nebo obrázky jen stěží zaujmou a přesvědčí ke koupi. Google si to uvědomuje, stejně jako samotní inzerenti, a proto se začal zaměřovat na videoreklamujejíž popularita by měla do roku 2024 výrazně vzrůst.
Zajímavé je, že podle několika odborníků půjde hlavně o videoreklamu v podobě YouTube Shorts, které jsou konkurencí pro Instagram Reels a videa TikTok. Ty lze velmi snadno spustit prostřednictvím reklam Google. A to i pomocí nástrojů využívajících umělou inteligenci.
Výhodou krátkých videí na YouTube je, že jsou krátká a výstižná. Nehledě na to, že lidé jsou na ně zvyklí už z TikToku a Instagramu. Pokud tedy vytvoříte něco originálního a zajímavého, budete mít jistotu, že to lidé jen tak nepřehlédnou.
Lepší vizuální zážitek z vyhledávání
Vyhledávání se již nějakou dobu vyvíjí směrem k větší vizuální přitažlivosti. A přestože jako inzerenti můžete do svých reklam ve vyhledávání zahrnout obrázky již nyní, očekává se, že v roce 2024 se tento trend posune ještě dále. Jakým směrem a jak se vše bude vyvíjet, zatím není známo, ale výsledek by měl potěšit obě strany (inzerenty i zákazníky).
Integrace rozšířené reality v reklamách Google
Rok 2024 by mohl být pro rozšířenou realitu (AR) přelomový. Mnozí věří, že ji Google konečně začne implementovat do svých reklam, což zákazníkům poskytne mnohem lepší zážitek z nakupování a inzerentům vyšší zisky.
A jak by to všechno mohlo vypadat? Například zákazník klikne na produkt na svém mobilním telefonu a ten se okamžitě objeví v jeho prostoru. Snadno tak zjistí, zda je pro něj opravdu vhodný, a vyhne se objednávce něčeho, co by musel vrátit.
Dynamická zobrazovací reklama Google
Zajímavou funkcí jsou také dynamické obrazové reklamy. Ty by měly fungovat tak, že se budou měnit na základě chování a preferencí uživatele. Pokud si například zákazník dříve prohlížel něco modrého, produkty zobrazované reklamou Google by měly stejný nebo podobný odstín.
Ale nemusí to být jen barvy. Může jít také o změnu materiálu, vzoru nebo samotného typu výrobku.
360stupňové náhledy produktů
V roce 2024 by reklamy Google mohly zahrnovat také 360stupňové náhledy, které zákazníkům umožní prozkoumat každý úhel produktu. Tato funkce je obzvláště důležitá například u elektroniky nebo nábytku, kde o nákupu rozhodují detaily.
Kombinace 360stupňových pohledů a rozšířené reality by mohla přinést nezaměnitelný zážitek z nakupování a pozitivní změny pro celé prostředí PPC.
Interaktivní PPC reklama
Interaktivní reklama PPC v podobě jednoduchých her, hádanek nebo kvízů by mohla zvýšit zapojení uživatelů a zároveň zlepšit výsledky vyhledávání. Zákazníci by tak zjistili více informací o tom, co hledají nebo co potřebují.
Reklamy aktivované hlasem
V posledních letech si získalo oblibu také hlasové vyhledávání neboli vyhledávání prostřednictvím hlasových asistentů, jako je Siri nebo Alexa. Je proto přirozené, že mnozí očekávají, že se tímto směrem budou vyvíjet i reklamy.
Hlasem aktivovaná PPC reklama vypadá zajímavě. Uživatelé by s ní měli komunikovat pomocí hlasových příkazů. Stejně jako v případě běžného hlasového vyhledávání.
Jak se dozvědět, co je nového v reklamách Google?
Google Ads je složitý nástroj, který neustále prochází různými změnami a inovacemi. Udržet si přehled o všech novinkách a jejich používání proto může být někdy náročnější, než se na první pohled zdá. Pokud nemáte čas nebo potřebujete někoho, kdo vám s Google Ads pomůže, kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme s cílením, nastavením kampaní a prostě se vším, co patří k úspěšnému provozování PPC.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|