Online marketing v roce 2024: Jaké trendy nás čekají?
Ve světě marketingu se vždy můžete spolehnout na jednu věc. Že se neustále mění a vyvíjí. To lze přičíst globálním inovacím, jako je umělá inteligence, ale také chování spotřebitelů a celkovému vnějšímu prostředí. Jak bude vypadat online marketing v roce 2024?
Pokud tedy chcete v roce 2024 uspět, musíte udělat mnohem více než v minulosti. Je důležité sledovat neustále přicházející trendy na trhu a vytvářet strategie, které vás odliší od silné konkurence. Jaké budou hlavní trendy digitálního marketingu v roce 2024?
NezapomeňteLidé dávají přednost značkám, které dokáží udělat vše pro dobro společnosti, a ne jen pro svůj zisk.
1. Online marketing a umělá inteligence (AI)
V roce 2023 byla umělá inteligence (AI) skutečnou marketingovou bombou a způsobila revoluci zejména v obsahovém marketingu. AI se začala používat při psaní textů, tvorbě videí, obrázků nebo designu. V roce 2024 bude umělá inteligence hrát klíčovou roli také díky svému technickému pokroku.

Očekává se, že se více zaměří na cílovou skupinu a preference spotřebitelů. Lidem přinese skutečný zážitkový marketing. Podle průzkumů má umělá inteligence obrovský potenciál přispět i ke globální ekonomice. Dokonce se očekává, že do roku 2030 přispěje ke světové ekonomice více než současný výkon Indie nebo Číny.
Věděli jste, že: 5 dní po spuštění v roce 2022 měl ChatGPT od OpenAI neuvěřitelných 10 milionů uživatelů?
2. E-mailový marketing
Personalizace bude v roce 2024 skutečně klíčová pro internetový marketing. Potvrzuje to řada odborníků, podle kterých mají podniky, které v roce 2023 investovaly do personalizace, výrazně vyšší zisky. Co si však pod pojmem personalizace představit? Může to být obsah na míru, nabídky pro zvýšení konverzí a individuální konverzace šité na míru každému spotřebiteli.
Personalizace je budoucností online marketingu. Už nejde o snahu oslovit co nejvíce lidí, ale o oslovení těch správných. A právě v tom spočívá úspěch společností, které do svého e-mailového marketingu personalizaci začleňují. E-mailový marketing je mimo jiné skvělým způsobem, jak se zaměřit na relevantní publikuma rozvíjet tak vztahy s potenciálními zákazníky.
Nezapomeňte: Dokud 76 % spotřebitelů uvedlo, že je pravděpodobnější, že budou nakupovat u značek, které personalizují, a až 78 % by takové značky doporučilo svým přátelům.

3. Vlákna Instagramu
S novými trendy v roce 2024 nezůstanou pozadu ani sociální sítě. Přestože Meta spustila svou novou platformu Threads již v červenci 2023, její popularita začala na Slovensku růst až v posledních měsících. Má již přibližně 160 milionů uživatelů, což lze považovat za úspěch.
Threads slouží především ke sdílení textů a připojování se k veřejně dostupným konverzacím. Pokud nechcete v roce 2024 zůstat pozadu, staňte se součástí Threads i vy! Podle průzkumů bude počet uživatelů i nadále růst, takže tato platforma vám dá příležitost oslovit i potenciální zákazníky.
Věděli jste, že: nejsledovanější účet na Threads vlastní Neymar? Tento slavný brazilský fotbalista si již vydělal neuvěřitelných 12 milionů sledujících.
4. Měkké dovednosti obchodníků
Přestože se umělá inteligence neustále technicky vyvíjí a je dostupná všem, ne všechny její aspekty jsou spolehlivé. Proto by se marketéři v roce 2024 měli více zaměřit na své měkké dovednosti a schopnosti uvažování. Koneckonců, AI to nedokáže na takové úrovni jako lidé.
Mezi měkké dovednosti patří především komunikace, řešení problémů, týmová práce, flexibilita a vedení. Pokud chcete na trhu vyniknout, nemusíte se umělé inteligenci vyhýbat. Naopak. Musíte se s ní naučit správně pracovat.
Nezapomeňte: Podle Statistiky Umělá inteligence dokáže zpracovat miliardy operací za sekundu, zatímco lidský mozek zpracovává jen asi 11 milionů bitů informací za sekundu. Systémy AI jsou navrženy tak, aby se učily a přizpůsobovaly rychleji než lidé.
5. Influencer marketing
Marketing vlivných osob je již mnoho let považován za skvělý způsob, jak oslovit velké množství lidí na sociálních sítích. Dnes není neobvyklé, že jeho dosah není jen na Facebooku nebo Instagramu, ale také v tradičních médiích. V roce 2024 se influencer marketing zaměří spíše na mikroinfluencery nebo nanoinfluencery. Namísto spolupráce s nejznámějšími celebritami se tak budou moci prosadit začínající influenceři s menšími sledujícími.
Proč tomu tak bude? I když nemají velké publikum, zaměřili se na konkrétní skupinu lidí, kterou bude chtít značka reprezentovat. Mnohé statistiky mimo jiné říkají, že 4 z 10 spotřebitelů si něco koupili poté, co to viděli doporučené influencerem. Obecně se jedná o 39 % uživatelů sociálních médií.

6. Hlasové vyhledávání
Internetový marketing se neustále dostává do popředí, což platí i pro webové stránky. Hlasové vyhledávání totiž nabírá na síle a v roce 2024 způsobí revoluci v SEO. Podniky, které využívají hlasové asistenty, proto budou zaručeně lépe vyhledatelné. Průzkumy potvrdily, že hlasoví asistenti byli použiti pro 93,7 % vyhledávacích dotazů. Proto se odhaduje, že v roce 2024 bude počet uživatelů hlasového vyhledávání přesahovat 125 milionů!
Pokud se chcete obrátit na marketingové odborníky, aby vaše podnikání v roce 2024 začalo fungovat, kontaktujte nás! Vždy pracujeme v souladu s nejnovějšími trendy, ale zároveň využíváme naše dlouholeté know-how, abychom proměnili obchodní investice v hodnotu, která tu zůstane po mnoho let.
| |
© MONKEYMEDIA 2022 | |
|---|---|---|
