Blog


Nejnovější trendy v marketingu obsahu: Jak zaujmout a zapojit cílové publikum?

Dnešní svět je plný reklam. Valí se na lidi ze všech stran, a proto je velká část z nich znechucena. Obsahový marketing proto není jen o publikování kvalitního obsahu, ale také o tom, kdy jej publikujete, jakým způsobem oslovujete cílovou skupinu a čím můžete zaujmout potenciální zákazníky hned na první pohled.

Uveďme si jednoduchý příklad. Prodáváte služby nebo výrobky a vaším jediným cílem je získat za prodej peníze. To vše děláte proto, abyste dosáhli zisku, ale nějak zapomínáte na lidi, kteří si od vás věci kupují. To je ŠPATNĚ! Pokud chcete vyčnívat z davu konkurence, myslete na své zákazníky.

Lidé mluví o svých potřebách a vy byste k nim měli přistupovat citlivě. Proto můžete dělat zajímavé průzkumy nebo kvízy na různých platformách. Pokud například nabízíte v rámci svých služeb webdesign, neváhejte vytvořit ankety na toto téma. Co se dotyčným líbí, jaký web by si představovali a co si myslí o svém současném, pokud nějaký mají.

Věděli jste, že: až 93 % obchodníků souhlasíte s tím, že interaktivní obsah je úspěšnější při vzdělávání kupujících ve srovnání se statickým obsahem? 88 % odborníků potvrdilo, že interaktivní obsah značky vás výrazně odliší od konkurence.

Marketingová strategie je klíčová

Marketing obsahu, publikování obsahu a vytváření kampaní bez jakéhokoli zaměření rozhodně není správnou cestou k úspěchu na trhu. Ano, můžete se trefit do černého a oslovit větší množství lidí, ale rozhodně je to jen o náhodě. Pokud chcete vsadit vše na jistotu, je řešením vytvoření marketingové strategie. Jedná se o jakési zmapování toho, jak budete využívat obsah k dosažení svých marketingových a obchodních cílů.

obsahový marketing monkeymedia

Co všechno by měla marketingová strategie obsahovat? Především vaše cílová skupina, typy obsahu, který vytváříte, způsob jeho propagace a metriky, které používáte k měření jeho úspěšnosti.

NezapomeňteOdpověď: Pokud je vaším cílem přilákat nové zákazníky, měla by se vaše marketingová strategie zaměřit na vytváření informačního a vzdělávacího obsahu. Tím získáte pozici lídra v oboru.

Obliba krátkých videí roste

Rada pro dnešní den – natáčejte krátká videa. Ta jsou stále populárnější a rozhodně vám pomohou odlišit se od konkurence a nějakým způsobem vyniknout. Statistiky říkají, že krátká videa mají až 2,5krát větší interakci než dlouhá videa. Přibližně 66 % marketérů považuje krátký video obsah za nejpoutavější.

Krátká videa by neměla být delší než 15 sekund, protože v dnešní době lidé jednoduše nedokážou udržet pozornost déle u jednoho videa. Říká se, že pro generaci Z je 30sekundové video už příliš dlouhé. Klidně zveřejňujte krátká videa na online platformách, jako je Instagram, YouTube, Tik Tok nebo Facebook.

Obsahový marketing: lidé dávají přednost nativní reklamě

Klasické reklamy se běžným divákům již dlouho nelíbí – na internetu je často blokují a věnují jim výrazně méně pozornosti. Do popředí se dostává nativní reklama, která je přirozeně zasazena mezi běžné články. Neodvádí pozornost a vypadá maximálně přirozeně. Výhodou je, že může splynout formátově, ale i vizuálně s obsahem platformy. Statistiky potvrdily, že až 68 % lidí důvěřuje nativní reklamě na redakčních webech více než reklamě na sociálních sítích.

Praktický tipOdpověď: Než začnete publikovat nativní reklamu, zamyslete se nad tím, kdo je vaší cílovou skupinou. Abyste mohli efektivně cílit reklamu, musíte mít informace zejména o demografických údajích a zájmech vašeho publika.

Marketing obsahu a tvorba blogu

Proč přidávat příspěvky na blog? Odpověď je jednoduchá! Ne každá společnost to dělá a vy můžete na trhu vyniknout. Pomocí blogu můžete sdílet podrobné informace, poskytovat návody nebo nabízet cenné informace na konkrétní téma.

obsahový marketing monkeymedia

Sdílení záběrů ze zákulisí vaší značky je také skvělý způsob, jak zaujmout cílovou skupinu. Výrobní proces, popisy produktů nebo služeb nebo skutečné zkušenosti zákazníků se službou či produktem. To jsou věci, které mohou zaujmout velké publikum lidí.

Nezapomeňte: AŽ 44 % odborníků z oblasti marketingu říká, že byste měli publikovat příspěvky na blogu 3 až 6krát měsíčně. To je frekvence, která je zvládnutelná a která neodradí lidi od vašeho publika. Rozhodně je to lepší, než kdybyste blogové příspěvky publikovali každý den. Tak budete moci promýšlet témata, která mají přidanou hodnotu.

Změřte své úspěchy

Pokud chcete zjistit, jaký obsah vaše publikum preferuje, použijte metriky. Existuje mnoho způsobů, jak měřit úspěšnost obsahového marketingu, mezi které patří návštěvnost webových stránek, zapojení nebo míra konverze. Výsledky těchto měření vám pomohou získat cenné informace o účinnosti vašeho obsahu a navedou vás na to, co byste měli zlepšit.

Praktický tipOdpověď: Doporučujeme sledovat úspěšnost marketingu obsahu alespoň jednou měsíčně. Je důležité pravidelně sledovat metriky a podle potřeby upravovat strategii.

Pokud chcete zaujmout své cílové publikum, nezapomeňte do svého obsahu zahrnout personalizaci. Může vám pomoci zvýšit interakce, protože díky personalizaci se vaše cílové publikum bude cítit pochopeno a vyslyšeno.

Chcete také přilákat a zaujmout své cílové publikum prostřednictvím obsahového marketingu? V Monkeymedia vám připravíme marketingovou strategii na míru, postaráme se o marketing na sociálních sítích a tvorbu obsahu pro vaše webové stránky. Obraťte se na nás a odlište se od konkurence na trhu!

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022