Blog


Nahradí umělá inteligence copywritery? Už teď mění svět obsahového marketingu

Umělá inteligence. Pro někoho praktický pomocník, pro jiného postrach. V posledních měsících zažívá umělá inteligence obrovský boom, a to především díky ChatGPT, chatbotu, který dokáže generovat pozoruhodně kvalitní textové výstupy. To samozřejmě vyvolává otázku – může zcela nahradit copywritery? Změní v příštích měsících či letech svět obsahového marketingu a SEO k nepoznání?

Chatbot ChatGPT byl vyvinut společností OpenAI a poprvé byl oficiálně spuštěn jako prototyp 30. listopadu 2022 na základě 175 miliard různých parametrů a databáze více než 570 GB textu získaného z milionů webových stránek.

Výhodou aplikace ChatGPT je, že se opravdu snadno používá. Stačí napsat jakoukoli otázku nebo požadavek, a to i ve slovenštině. Například: “Můžete mi říct, jak funguje automatická převodovka ve vašem autě?”. Algoritmy pak bleskově zanalyzují kvanta různých zdrojů a ChatGPT vygeneruje v příslušném okně poměrně kvalitní slovenský text.

nahradí umělá inteligence copywritery?

Tvorba obsahu pomocí umělé inteligence

Když si ChatGPT sami vyzkoušíte, rychle zjistíte, že jeho výstupy jsou opravdu velmi dobré. Gramatické chyby, pochybnou stylistiku nebo nesrozumitelné větné konstrukce byste očekávali. Ano, text někdy působí trochu strojově, postrádá jakékoli emoce a opakuje slova. Ale na to, že je generován robotem, není vůbec špatný. Tolik provozovatelů webových stránek již používá umělou inteligenci k vytváření jednodušších textů.

Jaké texty lze pomocí umělé inteligence vytvářet?

Umělá inteligence ještě není na takové úrovni, aby dokázala sama vytvořit hodnotný článek o 2, 3 nebo 4 normostranách. Odpovědi nástroje ChatGPT obsahují praktické informace, ale jsou poměrně stručné a nejdou příliš do hloubky.

ChatGPT je proto vhodnější pro vytváření jednoduchého obecného textového obsahu. Například popisy kategorií v e-shopu, názvy článků, texty pro sociální sítě nebo meta popisy. Na základě odpovědí umělé inteligence můžete sestavit i kompletní článek, ale pokud chcete, aby vypadal přirozeně, nevyhnete se vícenásobným úpravám a některé pasáže si prostě musíte vytvořit sami.

copywriting s umělou inteligencí

NezapomeňteOdpověď: ChatGPT zatím není dobrý generátor prodejních textů. Pokud tedy chcete, aby vaše popisy kategorií nebo meta popisy byly pro Google poutavé a motivovaly uživatele k interakci, raději si je upravte sami a nenechávejte jejich tvorbu 100% na umělé inteligenci.

Dokonalý nástroj pro shromažďování informací

Copywriterům a dalším tvůrcům obsahu může umělá inteligence výrazně usnadnit práci. Vyhledávání informací, které běžně trvá desítky minut, může ChatGPT zkrátit na polovinu. Protože vychází z obrovské databáze, kterou inteligentně prohledává, můžete se spolehnout na pravdivost informací. Někdy se sice objeví faktické mezery, ale obvykle jsou odpovědi přesné a relevantní.

Stačí co nejpřesněji zadat, jaké informace vás zajímají, a ChatGPT za vás během několika sekund provede celé vyhledávání.

Pomáháme vám vytvářet kvalitní obsah

Umělá inteligence je skvělým zdrojem inspirace. Dokáže bleskově vygenerovat titulky a slogany, seznam vhodných klíčových slov z hlediska SEO nebo seznamy často kladených otázek na zvolené téma. To urychluje tvorbu kvalitního obsahu a může tvůrcům poskytnout zajímavé nápady nebo návrhy.

Může umělá inteligence zcela nahradit copywritery?

Z výše uvedeného vyplývá, že umělá inteligence zatím nemůže stoprocentně nahradit copywritery. Může být schopna vytvářet jednoduché texty s relevantními informacemi, ale pokud chcete čtenářům poskytnout skutečně hodnotný obsah, nemůžete se na ni zatím spoléhat. Chybí jí emoce a schopnost přesně odhadnout požadavky cílové skupiny. Pokud chcete, aby vaše texty motivovaly ke konverzi a působily na emoce čtenářů, bez kvalitního copywritera se prostě neobejdete.

AI copywriting

Umělá inteligence se zároveň neustále vyvíjí a zdokonaluje. Časem bude pravděpodobně schopna vytvářet ještě kreativnější a originálnější texty s emocemi. Nicméně tak brzy se pravděpodobně nebude schopna vyrovnat člověku.

Takže copywriteři o práci tak brzy nepřijdou. Ale díky umělé inteligenci mohou pracovat efektivněji. Tvorbu obecného obsahu mohou přenechat umělé inteligenci, přičemž výsledky mohou upravit do lidské podoby – přizpůsobit je cílovému publiku, přidat emoce a vylepšit gramatiku nebo stylistiku.

Nejistá budoucnost marketingu obsahu a SEO

Ačkoli umělá inteligence tak brzy dobrého copywritera nenahradí, je otázkou, jak bude obsahový marketing v příštích letech skutečně vypadat. Uveďme si jeden příklad.

nahradí umělá inteligence copywritery?

Maloobchodní prodejce vrtáků chce zvýšit své prodeje pomocí obsahového marketingu. Najme si copywritera, aby vytvořil hodnotný článek na téma “Jak vybrat vrtačku”. Do něj vloží CTA prvky, které čtenáře motivují k nákupu vrtačky v daném e-shopu. Takový obsah s dobře vyladěnou SEO optimalizací se může umístit vysoko ve výsledcích Google a bude pravidelně přivádět nové platící zákazníky. Kvůli umělé inteligenci však může tato forma obsahového marketingu postupně ztrácet na významu

Trend vyhledávání pomocí umělé inteligence

Statistiky ukazují, že lidé na celém světě začínají stále častěji hledat odpovědi na své otázky prostřednictvím chatbotů. Když se například ChatGPT zeptáte, jak vybrat vrtačku, během několika sekund vám vyjmenuje všechny důležité věci, na které byste se měli zaměřit. Nemusíte tak trávit desítky minut hledáním informací na webových stránkách firem. Můžete tak přijít o návštěvnost a příjmy generované vzdělávacím obsahem.

Existuje tedy velká pravděpodobnost, že celé vyhledávání informací na internetu projde v blízké budoucnosti revolucí. Svůj vlastní nástroj s umělou inteligencí už dokonce testuje i samotný Google. Vyhledávání pomocí AI může do značné míry změnit význam SEO a dnešních postupů obsahového marketingu.

Budoucnost online marketingu bude díky umělé inteligenci velmi zajímavá! Pokud nechcete přijít o žádné nové příležitosti a trendy, svěřte své podnikání do rukou odborníků. Kontaktujte nás a zjistěte, jak můžeme i vaše podnikání posunout na vyšší úroveň!

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022