Jak vytvořit Instastories, které zaujmou?
24 hodin. Tak dlouho trvá, než svými instastories zaujmete své publikum. Konkurence je však tvrdá a může se stát, že lidé vaše instagramové příběhy jen rychle prolistují a nevěnují jim absolutně žádnou pozornost.
Každý den je na Instagramu zveřejněno 500 milionů příběhů. Proč by si lidé měli všimnout právě vašeho příběhu? Dejte jim důvod a ukažte, že vám na mně záleží, tím, že vytvoříte příběhy. Jak je udělat co nejpoutavější a které prvky byste při jejich zveřejňování neměli přehlížet?
Co jsou instastories?
Instagram Stories je místo, kde lidé a firmy sdílejí vertikální obrázky a videa. Ty po 24 hodinách zmizí. Proto by měly být navrženy tak, aby byly zapamatovatelné, zábavné a hodnotné. Podle statistik zveřejňuje příběhy na Instagramu každý den přibližně 86,6 % uživatelů. Mimo jiné až 31 % reklamního rozpočtu amerických značek na Instagramu jde do instastories reklam.
Praktický tipOdpověď: Pokud jste se svou instastory spokojeni, můžete ji na svém profilu ponechat déle než 24 hodin. Takové příběhy se pak stanou součástí vašeho profilu a kdokoli si je bude moci kdykoli prohlédnout. Můžete je také rozdělit do kategorií, například “o mně”, “práce” nebo “zábava”.
Takto se vytvářejí nezapomenutelné příběhy.
Proč jsou insta příběhy důležité? Pomáhají budovat povědomí o vaší značce, zvyšují návštěvnost webových stránek a usnadňují nakupování přímo v aplikaci. Rozhodně se tedy vyplatí věnovat jejich tvorbě více času. Díky inovativním funkcím na Instagramu vám však usnadní práci.
Věděli jste, žeA: prvních 50 zobrazení příběhu na Instagramu je řazeno chronologicky? Po 50 sekundách zobrazení jsou uživatelé seřazeni podle interakce. Nahoře jsou tedy lidé, se kterými nejčastěji komunikujete, nikoli vaši stalkeré.

Používání hashtagů
Používání hashtagů v instastories? Ano! Fungují v podstatě stejně jako v popisech příspěvků. Pokud do příběhu vložíte hashtagy, Instagram automaticky přidá váš instastory k podobně označenému obsahu. Díky tomu můžete oslovit více lidí z vašeho regionu, oboru a s podobnými zájmy.
Podle statistik mají hashtagy v příbězích na Instagramu průměrný dosah 9 000 uživatelů. Přitom více než 130 milionů uživatelů používá hashtagy související s nakupováním. Pokud nechcete, aby vám hashtagy byly “na očích”, můžete je skrýt. Například tak, že je překryjete nálepkou, emoji nebo barvou.
Hrajte si s písmem
Do instastories pište vždy jen to podstatné a stručné. Lidé nemají čas číst dlouhé popisy a pravděpodobně by je to nebavilo. Chcete, aby si lidé textu ve vašem příběhu všimli? Zapojte svou kreativitu. Zvýrazněte jednotlivá slova, měňte jejich velikost, styl a barvu.
Oblíbená je kombinace dvou písem, geometrických tvarů nebo duhových barev. Kreativitě se v tomto případě meze nekladou. Dbejte však na to, aby byl text dobře čitelný a abyste vystihli jeho podstatu.
Praktický tipOdpověď: Pokud jde o použití barvy textu, dejte přednost firemním barvám. Lidé si je tak snáze zapamatují a spojí si vás jako firmu s nimi, čímž se zvýší povědomí o vaší značce.
Guma a její kouzlo
Pokud chcete být při tvorbě instastory kreativní, zkuste změnit barvu pozadí. Nebojte se, nebudete muset pozadí vybarvovat celé hodiny. Instagram má funkci – kliknete na “kreslit”, vyberete si preferovanou barvu a podržíte prst na obrazovce. Pozadí se pak změní a vy můžete začít vybarvovat. Spousta lidí se s touto funkcí nechce piplat a přitom to není nic složitého. Snadno se tak odlišíte od konkurence.

Instastory s gify
Pokud chcete do svého příběhu zahrnout pořádnou dávku humoru a vytvořit instastory, které nejen zaujme, ale také pobaví, použijte GIFy. Mnoho uživatelů je přehlíží, což je škoda. Na výběr je široká škála pohyblivých i statických obrázků, které dodají vaší instastory přijatelnou atmosféru. GIFy mají za úkol upoutat pozornost sledujících. Proto je používejte ke sdílení důležitých informací a šokujících zpráv.
Vytváření koláží
Při vytváření instastory si můžete všimnout funkce ,,Rozložení” na levé straně obrazovky. Po kliknutí na ikonu ,,změnit mřížku” můžete vybrat požadovanou možnost koláže. Nemusíte se omezovat na použití pouze jedné fotografie na jedenpříběh. Koláž můžete také vytvořit předem pomocí aplikací, které jsou k tomuto účelu určeny.
Nezapomeňte: Mnoho průzkumů říkají, že zveřejnění dvou příběhů na Instagramu denně je ideální množství pro zvýšení růstu značky.

Zapojte své publikum
Poskytněte svým sledujícím snadný způsob interakce. Například vytvořením ankety v instastory. Jedná se o velmi oblíbenou interaktivní funkci. Můžete položit libovolnou otázku a dát svým sledujícím několik možností odpovědí.
Poté si můžete prohlédnout výsledky a vyplnit dotazník. Ukážete tak svým sledujícím, že vám záleží na jejich názoru. Skvělým způsobem je přidání otázek do instastory. Otázky diváků pak můžete sdílet spolu s odpověďmi.
Nezapomeňte: Pokud někdo položí otázku ve vaší instastory, uvidíte jeho uživatelské jméno pouze vy. Pokud však chcete svým sledujícím poskytnout větší komfort, můžete jim dát možnost anonymních otázek, a to pomocí platformy ngl, která má plnou integraci s Instagramem.
Potřebujete vymyslet instastories, které zaujmou a osloví vaši cílovou skupinu? Nechte to na nás! Navrhneme vám efektivní obsahovou strategii, která posune vaši komunikaci na sociálních sítích na DALŠÍ ÚROVEŇ!
| |
© MONKEYMEDIA 2022 | |
|---|---|---|
