Jak navrhnout zapamatovatelné firemní logo?
Logo je klíčem k vybudování úspěšné značky. Stačí si vzpomenout na společnosti jako McDonald’s, Apple nebo Nike. První věc, která vás pravděpodobně napadne, když si vzpomenete na tyto společnosti, je jejich logo. Jak ho udělat co nejzapamatovatelnější a co všechno byste měli mít při jeho tvorbě na paměti?
Název společnosti, tvorba obsahu a nastavení reklamních kampaní jsou velmi důležité, ale na logo by se nemělo zapomínat. Statistiky uvádějí, že až 90 % prvního dojmu o značce pochází pouze z loga společnosti. Jedná se o velmi rychlé rozhodnutí, které rozhoduje o tom, zda se potenciální zákazník bude dále angažovat.
Věděli jste, žeOdpověď: První verze loga Apple byla uvedena na trh v roce 1976? Byl na něm vyobrazen Isaac Newton (slavný fyzik a matematik), jak si čte knihu pod jabloní.
Vytvoření návrhu loga
Logo společnosti lze navrhnout několika způsoby. Záleží především na zaměření firmy, její historii, startupu nebo individuálních požadavcích. V každém případě věnujte návrhu loga více času. I když je v pořádku vymyslet něco za jeden večer, raději si to nechte projít hlavou a vraťte se k tomu druhý den.

Možná vás napadnou nové věci, které byste mohli do loga vložit, aby bylo ještě zapamatovatelnější. Návrhy si klidně nakreslete na papír nebo přímo do programu, který budete ke zpracování loga používat. Nezapomeňte se poradit také s kolegy, abyste společně vymysleli to nejlepší řešení.
Praktický tip: Mnoho Statistiky poukázal na skutečnost, že 60 % z 500 největších společností používá kombinovaná firemní loga. Ta se skládají z ikony a slovního znaku. Taková loga jsou často nejzapamatovatelnější.
Tipy na vytvoření loga
Zákazníci si vaše logo spojí s vaší společností, produktem nebo službou. Je to první věc, kterou uvidí, a může vytvořit nebo zničit vaši pověst. Pokud bude vaše logo navrženo precizně, s důrazem na detail, budete mít oproti konkurenci obrovskou výhodu. Na co všechno byste měli při tvorbě loga pamatovat?
V jednoduchosti je krása
Zapamatovatelné logo by mělo být jednoduché a snadno rozpoznatelné. Proč? Je to nejlepší způsob, jak upoutat pozornost člověka. Studie totiž ukázaly, že průměrná doba pozornosti dospělého člověka je méně než 8,25 sekundy. Za tuto krátkou dobu byste měli být schopni upoutat pozornost zákazníka a logo vám v tom může výrazně pomoci.
Nezapomeňte: Při vytváření jednoduchého loga používejte základní geometrické tvary a snažte se omezit počet barev. Ideální je jedna, maximálně dvě barvy, které vzájemně zkombinujete.
Minimalistický design vyniká i dnes
Minimalistický design je populární již několik let. Jeho cílem je zdůraznit jednoduchost a čisté linie. V roce 2023 se tomuto trendu bude dařit i nadále, ale s určitým zvratem. V rámci minimalistického stylu designéři do tvorby loga zapojují jemné přechody, techniky negativního prostoru nebo abstraktní tvary. Všechny tyto prvky jsou důležité pro dodání hloubky a vizuální zajímavosti loga. Kombinace minimalismu a jemné složitosti tak vytváří zapamatovatelné a univerzální značky.

Myslete dopředu
Chcete si prozatím vytvořit logo jen pro svou profilovou fotografii na Instagramu nebo Facebooku? To je sice důležité, ale měli byste myslet i na budoucnost, až se vaše podnikání rozjede. Vaše logo by tedy mělo být co nejuniverzálnější.
Představte si, jak bude vypadat vytištěný na vizitkách, firemním oblečení, v médiích nebo na billboardu. Proto při tvorbě loga doporučujeme používat jasné a snadno čitelné prvky. Vyhněte se malým písmům nebo nevýrazným barvám, které nedokážou upoutat pozornost.
Zahrnout pohyb a dynamiku
Pohyb a dynamika v logu? Ano! Vzhledem k tomu, že digitální platformy a multimédia nadále dominují v oblasti brandingu, získávají dynamická loga stále větší oblibu. Loga, která obsahují animované prvky, umožňují všem značkám vyniknout v dnešním dynamickém a rychlém digitálním světě. Pokud se tedy chcete na trhu odlišit od svých konkurentů, pohyb a dynamika v logu jsou tou správnou cestou!
NezapomeňteOdpověď: Vytvoření dynamického loga je časově náročnější, ale rozhodně stojí za to o něm přemýšlet. Dynamické logo je navrženo tak, aby měnilo svůj vzhled na základě různých kontextů nebo interakcí s uživatelem. Může se jednat o animovaná, interaktivní nebo responzivní loga, která přinášejí společnosti poutavější a pohlcující zážitek ze značky.
Nadčasové logo s emocemi
Jak vytvořit nadčasové logo, které v zákaznících vyvolá emoce? Při jeho tvorbě se snažte o jednoduchost, zvolte dobře zpracované písmo a v neposlední řadě dbejte na to, aby logo bylo univerzální.

Designéři posouvají hranice dekonstrukcí nebo překrýváním tvarů. Používají paletu živých barev, jejichž výsledkem je vizuálně výrazné a dynamické logo. To vyjadřuje pocit modernosti nebo inovace.
Nechte to na odbornících
Přestože existuje několik bezplatných portálů pro vytvoření loga, nechte to na odbornících – designérech. Pokud nejste zběhlí v grafickém designu, zabralo by vám to spoustu času a energie. Ve výsledku byste s vlastním návrhem loga nemuseli být ani spokojeni. Proto je lepší vše vykomunikovat s designérem. Řeknete mu svou představu a on podle ní navrhne vaše vysněné logo.
Chcete si nechat vytvořit profesionální logo od zkušených designérů? Nechte to na nás! Kromě samotného loga vytvoříme také komplexní vizuální identitu neboli identitu značky, která dá vaší značce tu správnou tvář. Kontaktujte nás a nakopněte svou značku na NEXT LEVEL!
| |
© MONKEYMEDIA 2022 | |
|---|---|---|
