
Facebook vs. Instagram – kdo je lepší ve sdílení a propagaci obsahu?
Propagace na Facebooku nebo Instagramu? Případně na obou platformách? Tuto otázku si manažeři sociálních médií kladou poměrně často. Odpověď na tuto otázku není jednoznačná, protože závisí na velkém množství faktorů. Jmenovitě například od cílové skupiny vašeho produktu nebo služby, od obsahu, který můžete použít a komunikovat, až po samotný typ produktu.
Faktem však je, že tyto dvě platformy jsou v současnosti nejoblíbenější ze všech sociálních médií. Dá se říci, že k tomu do jisté míry přispěl i virus corona, který za poslední rok přivedl na Slovensku na tyto dvě sítě zhruba o 10 % více uživatelů.
Na jaké skupiny lidí se můžete v současné době zaměřit?
Na Slovensku je přibližně 2,7 milionu uživatelů Facebooku a přibližně o polovinu méně uživatelů Instagramu. Stále však musíte mít na paměti, že chcete svůj obsah zacílit na konkrétní cílovou skupinu, takže propagace na obou platformách je více než vhodná.
Zde je však několik dalších faktů, které vám mohou pomoci při rozhodování, na co se při propagaci zaměřit. Zejména pokud chcete využít pouze jedno z těchto médií.
- V současné době existuje mezi oběma platformami synergie a obě jsou vlastněny společností Facebook, takže můžete bez problémů sledovat návratnost investic na každé z nich.
- Pokud nemáte obsah, který byste mohli zveřejnit na Instagramu, je lepší se zaměřit na Facebook. Snažte se nepoužívat kreativu, která je primárně zaměřená na Facebook, a to ani na Instagramu. Pro Instagram potřebujete více hezkých fotografií a obrázků, které vyniknou v davu.
- Máte informace, které potřebujete pravidelně zveřejňovat? Pak je lepší Facebook – protože tam se text lépe komunikuje a je také větší šance, že si ho lidé přečtou.
- Facebook je skvělá platforma pro správu a sdílení obsahu. Na Facebooku se často stává, že obsah není originální. To však vůbec nevadí. Zpravidla se jedná o vybrané příspěvky na blogy, zprávy nebo jiný obsah z účtů. Na druhou stranu Instagram je především o originálních fotografiích a videích.
- V neposlední řadě je Facebook ve srovnání s Instagramem flexibilnější a nabízí více možností umístění – například skupiny, jiné stránky atd.
Pokud si nejste jisti, kde bude vaše propagace fungovat lépe, jednoduše vyzkoušejte obě platformy! I v tomto případě vám rádi pomůžeme s přípravou kampaně a nastavením reklamy. Důležité je nejen propagaci nastavit, ale hlavně sledovat její výkon a zjistit, které části fungují a které ne. Na to mnoho lidí zapomíná. Proto jsme tu my, abychom se postarali o efektivní využití vašich peněz na propagaci.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|