Blog


Barvy v marketingu a jejich vliv na rozhodování klientů

Milujeme je ve všech podobách. Kde jsou barvy, tam je život. Barvy mohou věci rozjasnit, dodat jim energii, ale také je zjemnit, zušlechtit. V tomto článku se dozvíte, jak marketéři pracují se základními barvami při plánování reklamy a značky.

Červená

Barva vášně. Kdysi byla mužská, dnes je většinou spojována s ženami. Symbolizuje romantiku a lásku, ale také agresivitu a nutkání dobít si energii. Je to teplá, typicky letní nebo podzimní barva. Červená barva vyvolává v lidech dojem napětí a podněcuje je k akci. Zvyšuje krevní tlak a povzbuzuje chuť k jídlu. Možná proto ji často vídáme v logu známých řetězců rychlého občerstvení. Tradičně v kombinaci se žlutou.

Zelená

Zelená je barvou naděje a optimismu. Takže když sedíte ve Starbucksu, ve skutečnosti tím říkáte, že jste na salámu a všechno bude v pořádku. Je to sekundární barva, což znamená, že vzniká smícháním dvou základních barev. V tomto případě žluté a modré. Zelenou barvu nejčastěji používají kavárny, čajovny nebo masážní centra ve svém logu nebo celkovém brandingu. Zelenou zkrátka najdete všude tam, kam lidé chodí relaxovat.

Modrá

Ačkoli je modrá barva studená a spojujeme si ji se zimním obdobím, symbolizuje něhu, důvěru, pokoru a stabilitu. K navození pocitu bezpečí ji používají značky jako Facebook, Twitter, ČSOB nebo Tatra Banka. Je však důležité si uvědomit, že není stín jako stín. Zatímco tmavě modrá představuje hluboké myšlenky, vážnost a klid, bílá je barvou povznesení a radosti. Značky tyto miniaturní rozdíly dobře znají. Dbají na to, aby zvolily správný odstín modré, který odráží jejich filozofii.

Neomezený mix možností

Na světě existují desítky dalších barev a stovky odstínů. Vybrat tu správnou není snadné. Co platí pro jednu značku, nemusí platit pro jinou. Proto se velké korporace při navrhování firemní identity radí se zkušenými marketéry a psychology, kteří dokážou namíchat dokonalou kombinaci barev, jež vyvolá ty správné pocity. Kromě výše zmíněných barev patří mezi nejoblíbenější barvy v marketingu žlutá, oranžová, fialová a bílá a černá, přičemž bílá a černá se těší neutuchající oblibě.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022