Blog


Správa sociálních médií: největší chyby, kterých je třeba se vyvarovat

Sociální média jsou jedním z nejdůležitějších kanálů, které mnoho podniků využívá ke komunikaci se zákazníky a ke zvýšení prodeje. Aby z nich však mohly vytěžit maximum, musí dodržovat určitá pravidla a vyvarovat se zbytečných chyb. Ty mohou v konečném důsledku způsobit vysoké ztráty a dostat značku do nepříjemných situací. Proč je promyšlená správa sociálních médií důležitá a s jakými nejčastějšími chybami se můžete setkat?

Kupujete falešné sledující a lajky

Nákup falešných sledujících nebo lajků je chyba, kvůli které si s největší pravděpodobností budete muset v budoucnu vytvořit nový účet. Porušujete tím totiž pravidla sociálních sítí. Pokud by Instagram, Facebook nebo jakákoli jiná platforma zjistila, že jste si počet sledujících nebo srdíček pod příspěvkem zvýšili sami, může váš účet trvale zablokovat.

Blokování účtů však není jediným problémem. V mnoha případech sociální síť automaticky snižuje dosah všech dalších příspěvků na profilu. Pokud tedy máte pocit, že se příspěvkům nějak nedaří, příčinou jsou falešné účty.

Kromě toho bychom neměli zapomínat, že nákup falešných sledovacích zařízení není tou nejlepší cestou. Profil s tisíci sledujícími, který má pouze 20 nebo 30 lajků u příspěvků, snižuje důvěryhodnost značky u mnoha zákazníků.

Správa chyb v sociálních sítích

Správa sociálních médií je také o komunikaci

Sociální sítě umožňují komunikaci oběma směry, takže můžete zjistit, co vaše zákazníky zajímá. Tímto způsobem můžete zvýšit svůj prodej a následně i své zisky. Proto byste měli svým sledujícím pokládat různé otázky, vytvářet ankety a nechat je, aby se ptali i vás.

Vytváříte obsah, který lidi nezajímá.

Na sociálních sítích se každou minutu objeví miliony různých příspěvků. Chcete-li vyniknout a skutečně zaujmout své sledující, musíte vytvořit něco netradičního a originálního. Monotónní a nudné příspěvky se ztratí v mase ostatních a nezískají téměř žádnou pozornost.

Nebojte se experimentovat s různými barvami nebo vzory. Vyzkoušejte různá písma nebo zajímavé fotografie. Nezapomeňte kombinovat více typů obsahu. Vedle klasických fotografií přidávejte i kotouče, klasická videa nebo příběhy.

Míchání, kombinování a experimentování je důležité, ale na druhou stranu mějte na paměti, že příliš mnoho barev a stylů může působit chaoticky. Snažte se proto, aby příspěvky vypadaly jednotně a odrážely vaši značku. Vyberte si jeden nebo dva styly, které budete střídat (ideálně ty, které používáte na webu nebo ve svém logu), a lidé při pohledu na ně poznají, že jste to vy.

Správa chyb v sociálních sítích

Ignorujete negativní komentáře a stížnosti

Komentáře jsou běžnou součástí sociálních sítí. Umožňují rozvířit diskusi a zvýšit dosah vašich příspěvků, díky čemuž se váš obsah dostane k mnohem většímu počtu lidí. Kromě výhod je však s touto funkcí spojeno i několik negativ. Patří mezi ně například skutečnost, že ji uživatelé mohou využít také k vyjádření skutečných nebo nereálných negativních zkušeností s vaším produktem, službou nebo společností.

Vypořádat se s negativními komentáři je obtížné a složité. Bohužel je to běžná součást správy sociálních médií. Dobrou zprávou je, že existuje řada způsobů, jak na nepříjemné reakce reagovat. Rozhodně je však neignorujte. Na recenzi nebo komentář reagujte co nejrychleji a zdvořile. Nezačínejte se hned hádat, aby se celá situace neobrátila proti vám.

Pokud nechcete problémy řešit veřejně, poskytněte nespokojenému zákazníkovi e-mailový kontakt, prostřednictvím kterého můžete pokračovat v komunikaci. Případně je odkažte na soukromé zprávy, kde budete moci záležitost vyřešit mnohem lépe.

Správa chyb v sociálních sítích

Správa sociálních médií a publikování ve správný čas

Čas je důležitým faktorem, který výrazně ovlivňuje dopad vašeho příspěvku. Více informací o nejvhodnější době pro zveřejnění připraveného obsahu najdete na internetu. Pravdou však je, že neexistuje jedna přesná hodina, která by byla pro všechny nejlepší.

Kdy je ideální publikovat obsah, závisí na řadě faktorů, včetně oblasti, ve které podnikáte nebo působíte, a na vaší cílové skupině. Obecně je však ideální publikovat příspěvky dříve během dne. Vyhněte se večerním, nočním a příliš časným ranním hodinám.

Správa chyb v sociálních sítích

Snaha být na všech sociálních sítích

Správa sociálních médií, tj. plánování, příprava, vytváření a publikování příspěvků, vás bude něco stát. Pokud to budete dělat sami, zaplatíte za to hodinami práce navíc. Pokud to necháte dělat někoho jiného, bude vás to stát peníze. Proto byste si měli dobře promyslet svou strategii a to, které sociální sítě jsou pro vás relevantní.

Je zbytečné a neefektivní využívat všechny dostupné sociální sítě. Nejlepším způsobem je zjistit, které platformy vaše cílová skupina používá nejčastěji, a na ty se pak zaměřit. Klasikou jsou Instagram a Facebook, ke kterým můžete přidat YouTube, TikTok nebo Twitter.

Správa chyb v sociálních sítích

Propagujete příspěvky, které lidi nezajímají.

Publikovali jste příspěvek a zjistili jste, že není tak úspěšný jako ten předchozí? Pravděpodobně uvažujete o jeho posílení pomocí placené reklamy. A i když se tento krok může zdát logický, ve skutečnosti je to přesně naopak. Pokud váš příspěvek nezaujal lidi organicky, je téměř jisté, že nezaujme ani ty, kteří ho uvidí v placené reklamě.

Chcete-li zvýšit svůj dosah a získat nové zákazníky, propagujte příspěvky, které jsou úspěšné organicky.

Správa chyb v sociálních sítích

Správa sociálních médií od odborníků

Chyby v marketingu na sociálních sítích mohou způsobit zbytečné komplikace. Nemluvě o tom, že vás mohou stát desítky nebo dokonce stovky eur. Abyste se jim vyhnuli, je důležité promyslet si strategii a vytvořit si podrobný plán, podle kterého se budete řídit.

Správa sociálních sítí je časově náročná. Pokud na to nemáte kapacitu, můžete se na nás obrátit. Rádi se o vaše sociální sítě postaráme a pomůžeme vám dosáhnout vynikajících výsledků.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022