
8 hlavních trendů v oblasti PPC, které se v roce 2023 rozhodně nevyplatí ignorovat
Nejdominantnějším trendem roku 2023 bude bezpochyby automatizace. Připravili jsme také 7 dalších důležitých trendů, které budou přímo či nepřímo ovlivněny umělou inteligencí a automatizací.
S novým rokem přicházejí nové výzvy, rozpočty a cíle. Zejména pro PPC kampaně a strategie SEM bude rok 2023 velmi rušný. Specialisté na PPC i digitální marketéři by se měli mít na pozoru, protože prostředí online reklamy se díky novým nástrojům začne měnit závratnou rychlostí.
Na první pohled se může zdát, že rok 2023 bude pro PPC kampaně monotematický. Největším a nejvýznamnějším trendem bude automatizace. A její význam poroste exponenciálně.
Automatizace je však poměrně široké téma, které zasahuje do všech oblastí PPC. A to znamená objevovat, zvykat si, učit se a přizpůsobovat se novým.
- Nástroje,
- Strategie,
- a metodiku.
Podívali jsme se blíže na největší trendy v oblasti PPC, které budou v roce 2023 dominovat marketingovým strategiím a taktikám. A jakou roli v nich hraje automatizace.
1. Automatizace našeho každodenního života
Od módního slova přes humbuk až po každodenní rutinu. To je umělá inteligence a automatizace v digitálním marketingu.
Automatizace a umělá inteligence budou mít i v roce 2023 největší vliv, a to nejen na plánování a správu PPC kampaní. Masivní přechod od manuálního k automatizovanému je nevyhnutelný i v digitálním marketingu.
Umělá inteligence a strojové učení se již používají k
- předpovídání potenciálních konverzí,
- identifikace relevantních nabídek pro zvýšení kvalifikované návštěvnosti,
- ale také pro doporučení klíčových slov, která pomohou dosáhnout cílů kampaně.
Inteligentní bidding je již součástí správy většiny kampaní PPC. Kromě toho společnost Google upravila kategorie pro automatické biddingové strategie, aby maximalizovala Google Ads.
- Převody,
- kliky,
- a hodnotu konverzí.
Společnost Meta také nezaostává za svým konkurentem. Jako správce stále nejpopulárnější sociální sítě nasadila nové automatizační nástroje pro zvýšení prodeje a růstu právě v loňském roce. . Meta Advantage+ nasadila umělou inteligenci k rychlému a bezproblémovému vytváření online reklam. Pokud jste zvyklí na Správce reklam Facebooku, nečeká vás mnoho překvapení. Meta dala dohromady všechny relevantní nástroje, aby usnadnila marketérům jejich výběr a přizpůsobení konkrétním účelům.
2. Maximalizace výkonu pomocí PMax
Google také nechce zůstat nic dlužen své pověsti průkopníka v oblasti digitální reklamy. Proto se nás letos bude snažit ohromit svou automatizační zbraní s názvem Performance Max. Ta představuje nejnovější přírůstek do inventáře automatizovaných PPC nástrojů.
Vzhledem k popularitě reklam Google a jejich dominantnímu postavení na trhu bude používání služby Performance Max (PMax) narůstat. Jedním z důvodů je, že vývojáři ve společnosti Google sloučili do tohoto nástroje kampaně Chytré nákupy a Místní kampaně. Pro ty, kteří ještě neměli možnost si PMax dobře osahat, začíná nový rok testováním. Performance Max umožňuje inzerentům propagovat produkty a služby ve všech kanálech společnosti Google, od YouTube přes Gmail až po Mapy. Mezi odborníky se nyní začíná šířit pověst, že kampaně PMax jsou nejvíce automatizované.
Google slibuje širší dosah, rychlejší růst, větší automatizaci a více konverzí bez dalšího navyšování rozpočtů. A to je symfonie pro uši každého digitálního marketéra a PPC specialisty. Proto je Performance Max bohatým nástrojem pro zkoumání, experimentování a dosahování cílů. A neočekáváme, že bychom byli zklamáni.
3. Spojení SEO a PPC
Automatizace výrazně pronikne i do dalších oblastí PPC. Jednou z nich je SEO.
PPC a SEO jsou si za normálních okolností velmi blízké. A posedlost společnosti Google automatizací na všech vlastněných platformách a sítích nám dává nahlédnout do blízké budoucnosti SEM. Algoritmy společnosti Google již nyní přebírají existující obsah na relevantních stránkách a generují z něj textové reklamy.
Dalším (r)evolučním krokem jsou automaticky generovaná aktiva (ACA, “automaticky vytvořená aktiva”). A ty se netýkají výhradně textů. Nová generace automatizovaných reklam bude využívat i další objekty. Tento krok posílí již existující přesah mezi PPC a SEO.
Kromě
- SEO optimalizace domovské stránky a vstupních stránek,
- Testování UX/UI,
- a pravidelná údržba a seřizování
k běžným povinnostem přibude kontrola a úprava obsahu a zveřejněných dokumentů (aktiv). Algoritmy společnosti Google je pak budou moci využít k vytváření vysoce konverzních PPC reklam pro relevantní skupiny zákazníků. Tím získáme i mezičlánek kompletní tvorby reklamy.
4. Nová generace analytiky
Pro všechny, kteří ještě nemigrovali, je v kalendáři datum 1. července 2023. Konec služby Universal Analytics a začátek služby Google Analytics 4 (GA4) pro všechny. GA4 přinese změny, kterým se budete muset přizpůsobit.
Na konci roku 2023 začne společnost Google blokovat soubory cookie třetích stran. Sledování uživatelů se změní, ačkoli softwaroví inženýři a zejména marketéři společnosti Google ujišťují, že mají do budoucna připravené řešení. GA4 má stejně jako ostatní nástroje Google integrovanou umělou inteligenci. To znamená zcela konkrétní přehledy s relevantními poznatky a souvislostmi. Kromě toho nám tato změna přinese také podrobnou analýzu cest uživatelů a zákazníků a jejich trajektorií napříč prodejním trychtýřem bez ohledu na zařízení.
Nový analytický model založený na událostech rovněž vzbuzuje velká očekávání. GA4 proto slibuje větší flexibilitu a personalizaci parametrů. Jednou z výhod je podrobná anatomie trychtýřů a událostí v jednotlivých fázích. Na novou datovou metodiku je třeba si začít zvykat již nyní.
5. Mobilní telefony mají přednost
Kromě automatizace mají digitální marketéři další mantru: mobilní zařízení na prvním místě.
Filozofie a koncepce“mobile-first” je neopominutelným mezníkem. A podíl mobilních zařízení na trhu bude jen růst. Dvě ze tří kliknutí na reklamy Google budou pocházet z mobilních zařízení.
První krok: optimalizace webu pro mobilní zařízení. Hotovo?
Pokud ne, novoroční předsevzetí je jasné. Jen aby se nezapomnělo, Google upřednostňuje indexování pro mobilní zařízení.
Druhý krok: optimalizace reklam pro mobilní zařízení. Texty, vizuály, videa, interaktivita. Zkontrolujte, nasaďte a změřte.
Mimochodem, interaktivita se stává poměrně aktuálním tématem, zejména v podobě gamifikace.
6. PPC kyborgové
Umělá inteligence a strojové učení zůstávají jedním z nejvlivnějších nástrojů současnosti. A neminou ani správu PPC kampaní.
Strojové učení nám s PPC pomáhá už nějakou dobu, takže se bez něj neobejdeme ani v roce 2023:
- odstavení nevýkonných klíčových slov.
- plánování a prediktivní analýza
- úpravy nabídek pro maximalizaci konverzí.
- personalizace dynamické reklamy
- optimalizace kampaně
7. Obsah videa z banketu
Obliba videoreklamy a videoobsahu bude i nadále růst. S rostoucím zájmem o videoobsah se videoreklamy staly nedílnou součástí PPC kampaní. Umožňují značkám a prodejcům prezentovat své produkty vizuálnějším způsobem, což znamená, že se rychle vstřebávají.
Této poptávky si je vědoma i společnost Google, která připravila nástroje pro přípravu a správu videoreklamy, zejména pro celosvětově rostoucí publikum na YouTube Shorts. Bude tak možné připravit reprezentativní audiovizuální obsah bez horentních rozpočtů a velkých týmů. Vizuální analýza uživatelů a spotřebitelů bude hyper-cílená na krátká videa a video obsah generovaný uživateli. A právě proto je budou přitahovat.
8. Socializace PPC
PPC se nemůže vyhnout místům s nadměrnou koncentrací uživatelů. A to jsou sociální média.
Facebook stále zůstává největší sociální platformou, Twitter má nyní své vlastní problémy, ale to pomáhá LinkedIn. Instagram a WhatApp zůstávají v první pětce. Dvojkou na trhu je nepřekvapivě YouTube. A skokan roku. TikTok .
A to také znamená více videoobsahu. A video PPC. I to je jeden z vlivných faktorů, které posilují pozici videoobsahu v digitálním marketingu. A hyperpersonalizované cílení je vzhledem k množství dostupných uživatelských dat dalším důvodem, proč PPC na ponožkách bude vřít.
Měli jste čas připravit se na novou sezónu PPC kampaní a na trendy, kterým se musíte přizpůsobit? Vždy se můžete spolehnout na profesionály. Napište nám a naši PPC odborníci vám pomohou vytěžit z automatizace maximum.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|