Blog


7 klíčových prvků na webech, které okamžitě zaujmou vaše zákazníky

Chcete efektivně oslovit více potenciálních zákazníků v online světě? Pak se neobejdete bez webových stránek. Není však webová stránka jako webová stránka. Pokud má vyvolat ty správné emoce a motivovat ke konverzi, musíte se odlišit od konkurence. Jak toho dosáhnout a které prvky můžete použít, abyste efektivně upoutali pozornost návštěvníků?

V první řadě byste měli mít vytvořenou identitu značky a vlastní příběh značky – co dělá, jak to dělá, o čem jsou jednotlivé produkty nebo služby? Tak budete na trhu jedineční, jednoduše se odlišíte. Toho dosáhnete také vytvořením webových stránek, které osloví potenciální zákazníky. Je pravda, že webové stránky lze realizovat za pár dní, ale pokud je to práce narychlo, nakonec se to nevyplatí. Vyhraďte si na něj více času, odrazí se to na jeho provedení a následných získaných interakcích.

Důležité atributy webu, kterým je třeba věnovat pozornost

Pokud chcete, aby vaše webové stránky měly smysl, zahrňte do nich prvky, které udrží pozornost zákazníků. Statistiky říkají, že průměrná doba, kterou člověk stráví na webových stránkách, je pouhých 54 sekund. To je doba, kterou potřebuje váš web k tomu, aby zaujal. Naštěstí existují zajímavé prvky, které to dokážou. Zprostředkováváme vám přehled sedmi nejzajímavějších z nich, které prostě stojí za vaši pozornost.

1. Rychlost načítání stránky

Průměrná doba načtení webové stránky se odhaduje na 2,5 sekundy na počítači a 8,6 sekundy na mobilním zařízení. To potvrdily i odborné statistiky, které zkoumaly webové stránky umístěné na předních místech žebříčků kvality. Snažte se však, aby doba načítání byla co nejkratší, protože až 53 % uživatelů mobilních telefonů opustí webové stránky, jejichž načítání trvá déle než tři sekundy, a téměř 10 % uživatelů internetu opustí webovou stránku již po dvou sekundách.

Jak zrychlit načítání webové stránky? Zaměřte se na optimalizaci obrázků. To znamená, že byste měli změnit velikost obrázků a jejich formát. Čím větší soubor totiž na webovou stránku nahrajete, tím déle se bude uživatelům načítat. Omezte také počet zásuvných modulů a skriptů, protože mnoho webových stránek jich má zbytečně mnoho a stránka se kvůli tomu spouští pomalu.

2. Poutavý titulek a vizuály

Pravděpodobně zůstanete na webové stránce, která je již na první pohled atraktivní. Proto se při jeho tvorbě zaměřte na obrázky, vizuální stránku a v neposlední řadě na poutavý titulek. Obrázky obecně přitahují pozornost uživatelů a vyvolávají emoce. Pokud je váš web vybaven obrázky, přiměje to lidi projít celý web a strávit na něm více času. Studie potvrdily, že webové stránky s fotografiemi měly až o 94 % více zobrazení stránek ve srovnání s obsahem, který byl bez obrázků.

webové prvky

Jaký je poutavý titulek? Takový, který je kreativní, výstižný a zároveň hodnotný. Měl by uživatele na první pohled vybízet k interakci a zaujmout je. Při tvorbě poutavého titulku buďte konkrétní, používejte čísla, položte otázku, klíčové slovo uveďte jako první a hned na začátek titulku umístěte úderná slova.

3. Uživatelsky přívětivé menu nesmí chybět

Co znamená uživatelsky přívětivé menu? Pokud běžný uživatel navštíví vaše webové stránky poprvé, neměl by být zmaten. Měl by okamžitě vědět, co se kde nachází, jak se na danou podstránku dostat a na co kliknout. Uživatelsky přívětivé menu na webu by mělo být přehledné i pro technicky méně zdatné lidi.

Snadno čitelné a srozumitelné menu na webových stránkách také automaticky zvyšuje spokojenost zákazníků, prodej a počet lidí, kteří navštíví vaše stránky. Jak vytvořit uživatelsky přívětivé webové stránky? Především jej optimalizujte pro mobilní zařízení, zajistěte snadnou navigaci a dbejte na to, aby byl obsah snadno čitelný.

4. Jednotnost barev přitahuje uživatele

Aby vaše webové stránky nepůsobily na uživatele příliš chaoticky, je důležité zachovat jednotné barvy celého webu, včetně odkazů nebo komponent. Zde vám pomůže identita značky, která vám přesně řekne, jaké barvy, písma, typy písma, prvky a loga použít.

Výběr barvy pro webové stránky je však dlouhodobý proces a vyžaduje marketingové odborníky. Ti přizpůsobí barvu vaší značce, jejímu příběhu a všemu, co za ní stojí. Správný výběr barev závisí na celé psychologii, protože mají schopnost ovlivnit emoce a náladu uživatelů v okamžiku, kdy se dostanou na vaše webové stránky.

NezapomeňteOdpověď: Webové stránky musí mít přizpůsobené barevné schéma a celkový vizuální dojem. Tyto faktory jsou klíčové pro vytvoření pozitivního prvního dojmu na zákazníka a přesvědčení, aby na stránkách zůstal co nejdéle.

5. Interaktivita v podobě vizuálních prvků

Celková míra odezvy až 92 %? Přesně to představují videa na webu, která nahrazují dlouhé texty. Je to skvělý způsob, jak uživateli vysvětlit, co na webu najde, co je vaše značka zač a co konkrétně nabízíte. Lidé zkrátka dávají přednost mikrovideím, pohyblivým nebo animovaným efektům. Tento způsob totiž také zvyšuje celkovou interakci a zvyšuje návštěvnost webu.

Skvělým řešením jsou také mikrointerakce, například přejetí prstem, rolování nebo kliknutí. Může se jednat o drobnou animaci nebo vizuální reakci, která se uživateli zobrazí v podobě reakce na akci. Díky tomu budou vaše webové stránky pro lidi zajímavější i zábavnější.

6. Sekce Články a podcasty

Webové stránky, které mají pouze statické vizuální prvky a “suché informace”, nedávají návštěvníkům důvod, aby se vraceli. Připadají jim nudné a v marketingu nuda prostě neprodává. Je to pravda. Proto na své webové stránky zařaďte obsah, který budete pravidelně doplňovat. Vytvořte například sekci blogu, kde budete zveřejňovat užitečné a hodnotné články.

webové prvky monkeymedia

Stále oblíbenější jsou také podcasty, zejména ty, které hovoří o praktických tipech nebo příbězích o úspěších a zajímavých informacích z praxe. Uživatelé tak budou chtít vaše stránky navštěvovat pravidelně a časem si také vytvoří důvěru ve vaši značku.

7. SEO a používání meta tagů

Vaše webové stránky mohou být hodnotné, informativní a vizuálně krásné, ale je důležité, aby byly také přívětivé k webu. To znamená, že je nezbytné, aby web fungoval ve všech hlavních vyhledávačích, používal meta tagy, alt tagy a zahrnoval SEO (optimalizaci pro vyhledávače).

NezapomeňteOdpověď: Cílem SEO je maximalizovat pozice ve vyhledávačích a získat co největší návštěvnost. K tomu pomůže kvalitní obsah s optimalizovanými titulky, obrázky a tagy.

Mít moderní, nadčasové webové stránky s vysokou přidanou hodnotou je snem každého podnikatele. Tento sen se však může stát skutečností díky společnosti Monkeymedia! Vytvoříme vám webové stránky na míru, které vás odliší od konkurence a ve vašich zákaznících vyvolají ty správné emoce.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022