
5 hacků pro bezkonkurenční SEO
Připravili jsme pro vás 5 osvědčených háčků, které váš obsah vynesou na vrchol a zajistí, že se ve vyhledávání trvale udrží.
SEO. Optimalizace pro vyhledávače. Základní dovednost pro každého, kdo se zabývá online. Principy SEO se nemění, ale optimalizují se algoritmy, které vyhodnocují obsah. Obsah roste exponenciální řadou. Ale ne nutně jeho kvalita. A vyhledávače upřednostňují především špičkovou kvalitu.
Kvalitní obsah znamená obsah, který je pro uživatele relevantní, užitečný a spolehlivý. K největšímu zemětřesení v hodnocení došlo v srpnu, kdy Google nasadil “základní aktualizaci” svých vyhledávacích algoritmů. Další aktualizace byly spuštěny v září a také 19. října.
Těchto 5 SEO hacků vám pomůže dostat váš obsah na přední místa ve vyhledávání a udržet ho tam. A to i v případě dalších aktualizací algoritmu vyhledávání.
1. Čerstvost především
Jedním z nejlepších způsobů, jak udržet svůj obsah relevantní a na předních místech v SERP, je jeho pravidelná aktualizace. Google miluje čerstvý obsah. Přidáním nového obsahu jednou nebo dvakrát týdně dáte algoritmům jasně najevo, že vaše stránka je aktivní, relevantní a čerstvá.
Dobrým zvykem se stává také pravidelná údržba stávajícího obsahu. Pravidelné aktualizace, drobné úpravy, aktualizace dat nebo nahrazení či přidání obrázků si vždy všimnou vyhledávače při indexování. A vyhodnotí obsah jako čerstvý.
Neudržovaný obsah může rychle zastarat a upadnout do temnoty internetového zapomnění, tj. na stránku 63, podle preferencí crawlerů.
2. Každodenní reakce
“Mobilní telefon na prvním místě!” Chytré telefony a mobilní zařízení dominují konzumaci obsahu.
Proto je optimalizace obsahu pro tato zařízení důležitější než kdykoli předtím. O přizpůsobení obsahu, tj. responzivitu pro širokou škálu mobilních zařízení, se již postará každý schopný CMS. Co však za vás CMS neudělá, je uživatelsky přívětivé strukturování obsahu. Přehledný, UX friendly obsah s pravidelným strukturováním, podnadpisy, relevantními obrázky a také kontextovým vnitřním propojením.
A hlavně nezapomeňte na dobu načítání. Všichni jsme frustrovaní z pomalu se načítajících webových stránek, zejména vyhledávače. Obrázky komprimujte a nezatěžujte stránku zbytečně velkými objekty.
Pokud jde o obrázky, nezapomeňte do názvu souboru a alternativního textu uvést relevantní klíčová slova.
3. Zbraň masového SEO – infografika
Původní obsah samozřejmě zůstává. Žádné plagiáty, žádná nadměrná inspirace. Váš “tone of voice” neboli slovní branding by neměl kopírovat existující texty.
Všichni to považujeme za samozřejmost. Jedinečný obsah a jedinečný styl vám zajistí, že se odlišíte od hordy průměrného obsahu. A vyhledávače si váš web zamilují.
Všichni si neuvědomují, že originalita se vztahuje i na obrázky. Snižte počet fotografií na minimum. Vždy se snažte na web dostat vlastní materiál, který jste nafotili nebo připravili pro účely obsahu, na kterém pracujete. Pamatujte, že v ideálním případě potřebujete 1 obrázek na zhruba 200 slov.
Pokud nemůžete získat profesionálně vypadající originální fotografie, upravte snímky ze skladových zásob. Canva je docela šikovný nástroj se zajímavou databází návrhů. Velmi užitečné jsou originální grafy, a to jak pro čtenáře, tak pro SEO.
Ale s dobrou infografikou dosáhnete jackpotu. Je to dokonalý nástroj pro vizuální zatraktivnění a zpřehlednění velkého množství dat. Infografiky jsou u uživatelů velmi oblíbené a rádi je organicky šíří na sociálních sítích. Kromě přidané hodnoty pro SEO mají tedy i vysoký virální potenciál.
4. Zrychlení interakcí s uživateli
Interakce s uživateli (zapojení uživatelů) nejsou novinkou, ale pro dokonalé SEO jsou nezbytné.
Jaké jsou interakce s uživateli? Cokoli, co uživatel na vašem webu udělá, kromě toho, že se posune nebo okamžitě odejde. Jak zajistíte, aby byli zapojeni? Nabídněte uživatelům několik relevantních příležitostí k interakci s vaším obsahem.
Kromě smysluplných obrázků můžete svůj obsah obohatit o:
- o zajímavých videích,
- vložený zvuk,
- přidání chatbota,
- živý chat
- nebo obohacující olověný magnet.
Pokud máte možnost umístit relevantní objekty, se kterými může vaše publikum interagovat, udělejte to.
Čím relevantnější a užitečnější je obsah pro uživatele, tím delší je doba pobytu (=čas strávený na webu). A vysokou dobu zdržení chcete. Zároveň je vaším cílem snížit bounce rate (=procento lidí, kteří web opustí bez jakékoliv interakce).
Doba zdržení je jedním z faktorů hodnocení (stejně jako vysoká míra odskočení), mějte to na paměti. To je také důvod, proč je (smysluplný) dlouhý obsah důležitý pro bezkonkurenční SEO.
5. PR magnet jako stroj na zpětné odkazy
Interní odkazy jsou součástí správně nastaveného SEO. Nezapomínejte propojovat svůj obsah se staršími, ale tematicky relevantními příspěvky. Dávejte si pozor, jaká (klíčová) slova do odkazů vkládáte. Neexistuje žádný jasný standard pro jejich počet, ale neměli byste překročit 150 odkazů na stránku. I v krátkých příspěvcích se snažte mít alespoň 4 interní odkazy.
Stejně důležité jsou i odkazy na externí linky. Dávejte si pozor, na jaké stránky svůj obsah odkazujete. Největší výzvou je získat kvalitní externí zpětné odkazy (backlinky). Spolu s interakcí s uživateli jsou to právě hodnotné zpětné odkazy, které váš obsah povýší na bezkonkurenční.
Stále platí zlaté pravidlo: kvalitní obsah přitahuje pouze zpětné odkazy. Uživatelé odkazují na váš obsah spontánně, autenticky a ve značném množství. A algoritmy vyhledávačů vás odmění nejvyšším hodnocením.
Samozřejmě máme páky, které pomáhají zviditelnit kvalitní obsah, který obohacuje cílové publikum:
- zveřejnit o tom na sociálních sítích různé příspěvky na různých platformách.
- Inspirujte kolegy a přátele ke sdílení vašeho obsahu na svých kanálech.
- zapojit komunitu do příslušných fór.
- se tímto obsahem pochlubit v newsletterech, v ideálním případě se objeví i v dalších newsletterech.
- pokud existují vhodné databáze nebo seznamy, zaregistrujte je tam.
- napsat chytlavou tiskovou zprávu s klíčovým odkazem a zveřejnit ji na webu pro tisk.
- a poslat ji novinářům, bloggerům, podcasterům, influencerům.
Nezapomeňte si čas od času zkontrolovat zpětné odkazy. Můžete se totiž stát obětí vyděračů SEO. Pomocí nástroje “disavow tool” jednoduše toxické odkazy vyřaďte.
Optimalizujte a dominujte
Udržujte obsah čerstvý, optimalizujte značky a meta popisy, zvyšte rychlost načítání stránek, zajistěte, aby stránky reagovaly, a budujte kvalitní zpětné odkazy. Nezapomeňte, že klíčem k úspěchu SEO je důslednost a systematičnost při tvorbě obsahu.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|