4 marketingové kampaně, které skončily neúspěchem
Vysoké náklady, perfektní zpracování a velký dosah nejsou zárukou úspěchu. Dobrá marketingová kampaň vyžaduje také originální nápad s jasným sdělením, které vyvolá pozitivní dojem. Právě to chybělo ve 4 marketingových kampaních, které skončily naprostým neúspěchem.
Každá z těchto kampaní měla skvělou startovní čáru. U některých to dokonce zpočátku vypadalo na úspěch. Tvůrci reklam se však dopustili zásadních chyb, které jejich šance na splnění cíle pohřbily. Na druhou stranu je jejich neúspěch poučením, jakých chyb se vyvarovat.
1. O vás
Ambiciózní prodejce módy po určitou dobu dominoval reklamnímu prostoru. Jeho reklamy se objevovaly všude, což se společnosti About You vyplatilo. Kvantita předčila kvalitu, pokud se o kvalitě této kampaně dá vůbec mluvit. Z reklam jste se nedozvěděli nic konkrétního, pouze informace o příchodu prodejce na náš trh. Navíc frekvence reklam začínala lidem lézt na nervy.
2. Gillette
Podle marketingových odborníků se Gillete podařilo několikrát šlápnout vedle. Za jeden z největších “propadáků” považují kampaň ze začátku roku 2019. Zatímco její záměr upozornit na šikanu a sexismus ze strany mužů nesl jasné poselství, negativní scény hned na začátku reklamy působily špatným a pobuřujícím dojmem.
3. Clairol
Společnost Clairol uvedla na trh kulmu na vlasy Mist Stick, která díky vizuálně i obsahově poutavé reklamní kampani slaví úspěch všude kromě Německa. Tam se jí nepodařilo prorazit kvůli jazykové chybě. V německém slangu lze název výrobku přeložit jako hnůj nebo exkrement.
4. Ford
Překlad se stal osudným i pro Forda. Společnost chtěla použít název jednoho ze svých modelů, aby ukázala, že vůz šlape jako kůň pinto. V brazilském dialektu však tento výraz označuje příliš malý penis. Reklama skončila fiaskem, protože brazilští muži odmítli řídit auto s tímto názvem.
Reklama bez nápadu, negativní scény, špatný jazykový překlad, to jsou jen některé z chyb, kterých se můžete dopustit při vytváření marketingové kampaně. Ve hře jsou i další chyby, kterým se můžete vyhnout, pokud tvorbu reklamy a celé marketingové strategie svěříte profesionálům. Stačí se na nás obrátit!
| |
© MONKEYMEDIA 2022 | |
|---|---|---|
