Blog


Do 1. července 2023 musíte přejít na Google Analytics 4: Jaké nové funkce a možnosti přináší?

Pokud provozujete vlastní webové stránky, pravděpodobně používáte službu Google Analytics. Jeho starší verze Universal Analytics, která je na trhu již několik let, je stále funkční až do 1. července 2023. Od tohoto data se budou nová data shromažďovat pouze v nejnovější platformě Google Analytics 4, která přináší řadu změn a nových funkcí. Co byste o ní měli vědět?

Služba Google Analytics 4 není až tak nová, oficiálně byla spuštěna v roce 2019 a fungovala společně s původní službou Universal Analytics. Mnoho majitelů a provozovatelů webů mezitím stihlo přejít na GA4, ale někteří stále používají UA. To však k 1. červenci 2023 skončí. Služba Universal Analytics oficiálně končí. Co to znamená v praxi?

Od 1. července 2023 se budete moci přihlásit ke svému účtu Universal Analytics, ale v účtu Universal Analytics uvidíte pouze historická data, nová data o návštěvnosti se již zaznamenávat nebudou. Ty uvidíte pouze v Google Analytics 4.

Nepodařilo se vám vytvořit účet? Google vám ho vytvoří

Vytvoření nového účtu Google Analytics 4 je samo o sobě velmi jednoduché, stačí spustit funkci “GA4 Property Setup Assistant” v aplikaci Universal Analytics.

Pokud si nestihnete vytvořit a nakonfigurovat účet GA4 do 1. července 2023, nic se nestane. Google jej vytvoří automaticky za vás. Zkopíruje nastavení z nástroje Universal Analytics. Protože však GA4 přináší některé nové funkce a možnosti, nemusí se vám automaticky správně nakonfigurovat. Proto nezapomeňte zkontrolovat, zda jsou jednotlivé parametry nastaveny podle vašich požadavků.

Google Analytics 4

Naše radyOdpověď: Pokud nejste s nástrojem Google Analytics příliš obeznámeni, nechte si jej nastavit a vyladit od profesionálů. Rádi vám v tomto ohledu pomůžeme, stačí nás kontaktovat.

Novinky v Google Analytics 4

Služba Google Analytics 4 používá nový datový model. Zatímco Universal Analytics byl založen na zobrazeních stránek a relacích, GA4 je založen na událostech a parametrech. Funguje to jednoduše, každá interakce uživatele na stránce je zaznamenána jako událost, v rámci které můžete vyhodnotit mnoho cenných parametrů.

Díky tomuto novému datovému modelu může služba Google Analytics 4 poskytnout komplexní pohled na chování uživatelů. Další velkou výhodou je, že můžete sledovat data z webových stránek i aplikací v jednom prostředí. To v nástroji Universal Analytics nebylo možné. Získáte tak lepší přehled o důležitých metrikách a podrobné analýzy vám nezaberou tolik času.

Významnou výhodou GA4 je samozřejmě také přehlednější uživatelské rozhraní, ve kterém se snáze orientují i začátečníci.

Modelování dat pomocí umělé inteligence

Nyní se Google Analytics stále více spoléhá také na umělou inteligenci. GA4 přináší velmi zajímavou funkci smíšených dat – modelování chybějících uživatelských dat pomocí umělé inteligence. V praxi to znamená, že pokud uživatel na vašem webu odmítne ukládat soubory cookie, služba Google Analytics odhadne chybějící data, takže nepřijdete o mnoho důležitých analytických informací.

Zajímavá skutečnostOdpověď: Systém GA4 je založen na umělé inteligenci a dokáže předvídat i budoucí události. Například jaká je pravděpodobnost, že vaši návštěvníci nakoupí, a jaké budou vaše předpokládané tržby.

Pokročilejší sledování aktivity

Díky službě Google Analytics 4 můžete přesněji sledovat aktivitu jednoho uživatele na více zařízeních. Umožňuje to nová funkce Google Signals, která shromažďuje údaje konkrétní osoby přihlášené ke svému účtu Google.

Některé metriky zmizely, jiné byly přidány.

Vývojáři ve společnosti Google se rozhodli, že některé metriky, které se dříve používaly v nástroji Universal Analytics, již dnes nejsou příliš relevantní, a proto je do nástroje GA4 nezačlenili. Jedná se především o bounce rate, konverzní poměr nebo počet stránek za relaci. Naopak byly přidány nové metriky, například relace s interakcí nebo doba interakce.

Google Analytics 4

Důležité informaceOdpověď: Některé metriky v Google Analytics 4 fungují trochu jinak než v Universal Analytics. GA4 například vyhodnocuje relace a konverze jinak než UA. Z tohoto důvodu můžete při porovnání dat z UA a GA4 za stejné časové období vidět drobné rozdíly. Kompletní srovnání fungování metrik v obou verzích služby Google Analytics naleznete ZDE.

Na co nezapomenout při nastavování služby Google Analytics 4?

Nastavení datových toků je nezbytné pro správnou funkci systému GA4. Jako zdroj dat může sloužit nejen webová stránka, ale také například aplikace pro iOS nebo Android. Služba Google Analytics 4 má několik předdefinovaných událostí, které však často nejsou dostačující. Abyste mohli co nejpřesněji analyzovat chování návštěvníků webu nebo uživatelů aplikace, je vhodné vytvořit nové události na míru vašim potřebám.

Nové události lze vytvářet přímo v aplikaci GA4, ale také klasicky prostřednictvím Správce značek Google. Důležité je také správně nakonfigurovat konverzní události a vytvořit si vlastní publika, která vám usnadní analýzy.

Správně nakonfigurovaná služba Google Analytics 4 vám pomůže přesně vyhodnotit chování uživatelů a zákazníků, takže můžete efektivněji spravovat rozpočet na reklamu a optimalizovat své webové stránky nebo aplikace tak, abyste dosáhli vyššího zisku. Kontaktujte nás a nechte si účet GA4 vyladit podle svých potřeb a posuňte své podnikání na DALŠÍ ÚROVEŇ!

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022