Jak optimalizovat dynamické reklamy ve vyhledávání a rychle proniknout do dalších segmentů trhu?
Dynamické reklamy vám pomohou automatizovat vaše PPC kampaně a rozšířit váš dosah na širší publikum pomocí inteligentní automatizace. Zde je několik tipů, jak můžete zvýšit výkon dynamických reklam ve vyhledávání a nespálit svůj rozpočet.
Automatizace se stala oblíbeným slovem nejen v marketingu. A nezůstává jen u vyprávění. Se současným závodem o umělou inteligenci proniká automatizace do všech koutů marketingových nástrojů a procesů. Google má již nějakou dobu k dispozici chytré algoritmy, které pomáhají zvyšovat výkon PPC kampaní. A jedním z takových nástrojů jsou dynamické reklamy ve vyhledávání.
Co jsou dynamické reklamy ve vyhledávání?
Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou typem reklamy, která je součástí služby Google Ads. Dynamické spočívají v automatickém vytváření titulků a také v přiřazení nejrelevantnější cílové stránky na webu podle zadaných klíčových slov nebo vyhledávacích frází.
Namísto tradičního předdefinování klíčových slov, na která se má reklama ve vyhledávání zobrazit, využívají dynamické reklamy ve vyhledávání obsah, který již máte na webu. Takto se reklama zobrazí uživatelům, a tedy vašim potenciálním zákazníkům, pokud informace, které hledají, nějak souvisí s tím, co máte na svých stránkách.
Díky tomu jsou dynamické reklamy ve vyhledávání účinným a flexibilním reklamním řešením, které vám pomůže oslovit širší publikum. Získáváte tak návštěvnost, kterou byste za normálních okolností mohli obejít pomocí tradičních kampaní.

Zdroj: Nápověda k reklamám Google
Výhody dynamických reklam
Pro malé a střední podniky je zásadní udržet si konkurenceschopnost, což znamená být viditelný a relevantní v digitálním prostředí. Dynamické reklamy ve vyhledávání umožňují vytvářet efektivní, cílené a vysoce výkonné kampaně bez nutnosti podrobného průzkumu a nastavení klíčových slov nebo neustálé ruční optimalizace kampaní.
Pomocí dynamických reklam ve vyhledávání můžete:
1. Maximalizujte svou přítomnost na internetu
Dynamické reklamy ve vyhledávání vám pomohou vyplnit mezery, které se mohou objevit ve vašich kampaních, pokud jste neprovedli důkladnou analýzu klíčových slov a nenastavili vhodnou strategii. Relevantní reklamy se cílovému publiku zobrazí i v případě, že jste v nastavení PPC kampaně zapomněli zadat relevantní klíčová slova.
2. Úspora času a zdrojů
Dynamické reklamy ve vyhledávání vám pomohou ušetřit čas, který byste strávili ručním nastavováním a úpravami kampaně. Budete se moci soustředit na strategické úkoly s vyšší přidanou hodnotou.
3. Zůstaňte konkurenceschopní
Dynamické reklamy ve vyhledávání pomáhají především malým a středním firmám konkurovat větším společnostem, které mají větší rozpočty a zdroje. V tomto případě se jedná o investici s výraznou návratností, zejména když vezmete v úvahu úlevu od neustálého ručního ladění PPC kampaní.
4. Zlepšení reklamního výkonu
Algoritmy strojového učení dynamických reklam ve vyhledávání výrazně pomáhají zlepšit viditelnost ve vyhledávání, což se projevuje vyšší mírou prokliku (CTR) a lepší mírou konverze. A to je jeden z hlavních cílů vašich kampaní.
5. Automatická aktualizace reklamních textů
Pokud pravidelně upravujete text na svých stránkách, tyto změny se automaticky přenesou do textu dynamických reklam ve vyhledávání. Díky tomu nemusíte zbytečně kontrolovat znění v kampaních Google Ads a vaše kampaně zůstanou aktuální.

Zdroj: Reklamy Google
Jak fungují dynamické reklamy?
Dynamické reklamy využívají technologii procházení webu a algoritmy strojového učení společnosti Google.
Standardní operační postup je následující:
1. Google indexuje vaše webové stránky: Google prochází a indexuje vaše webové stránky, aby pochopil jejich obsah a strukturu. Jedná se o standardní proces procházení webu.
2. Uživatel, tedy váš potenciální klient, zadá do vyhledávače klíčové slovo.
3. Pokud je některá z vašich webových stránek považována za relevantní, algoritmy dynamických reklam ve vyhledávání automaticky vytvoří titulek reklamy na základě klíčového slova nebo fráze a určí nejrelevantnější cílovou stránku na vašem webu, která bude následně zahrnuta do připravované reklamy.
4. Aukce reklam: takto vytvořená reklama vstupuje do standardní aukce Google Ads, kde tradičně soutěží s dalšími reklamami zaměřenými na stejná nebo podobná klíčová slova.
5. Reklama se zobrazí vítězi aukce.Pokud vaše reklama vyhraje aukci, což závisí také na vaší strategii přihazování, zobrazí se příslušnému uživateli. Pokud ho váš text a nabídka osloví nebo alespoň vzbudí jeho zvědavost, zobrazí se na vaší stránce jedním kliknutím.

Zdroj: Reklamy Google
Osvědčené postupy a strategie pro maximalizaci účinnosti dynamických reklam ve vyhledávání
Spuštění dynamických reklam je snadným krokem k rozšíření dosahu vašich kampaní PPC. Vzhledem k tomu, že hlavním zdrojem dynamických reklam ve vyhledávání jsou vaše stránky, musíte je udržovat vždy aktuální a správně optimalizované. Tento postup je nezbytný nejen pro dynamické kampaně PPC, ale také proto, aby stránky správně plnily svůj účel, jakmile se na nich objeví vaši potenciální zákazníci.
Vaše webové stránky proto musí být dobře strukturované, přehledné a s logickým uspořádáním obsahu, které nebude návštěvníky mást. Samozřejmostí je optimalizace webu pro SEO, včetně jedinečných a relevantních nadpisů a meta popisů pro každou stránku. Ujistěte se, že vaše vstupní stránky jsou vhodné pro mobilní zařízení, rychle se načítají a správně zobrazují. Nezapomeňte na jasné a přesvědčivé výzvy k akci (CTA) a příjemné uživatelské prostředí (UX), které vám pomohou zlepšit optimalizaci konverzního poměru (CRO).
Můžeme vám však poskytnout i několik dalších tipů, jak můžete výkon dynamických reklam dále zlepšit:
- Kategorizace webových stránek: Algoritmy Google kategorizují obsah vašich webových stránek do různých témat. Proto je důležité mít přehlednou strukturu webu. Smysluplné rozdělení webu do přehledných kategorií je zásadní zejména pro weby e-shopů s velkým množstvím různorodých položek.
- Vytvoření dynamického cílení: cílení reklamy můžete definovat v nastavení dynamických reklam ve vyhledávání. Kromě toho, že se můžete spolehnout na chytré algoritmy společnosti Google, můžete si také připravit vlastní kategorie pomocí feedu stránek. Pomocí feedu stránek přesně určíte, které adresy URL se mají použít v kampani dynamických reklam ve vyhledávání.
- Možnosti cílení: Existuje několik možností cílení: “Všechny webové stránky”, “Konkrétní webové stránky” nebo “Stránkové kanály”. Možnost “Všechny webové stránky” je vhodná zejména pro menší webové stránky se specifickým sortimentem produktů nebo služeb. Možnost “Konkrétní webové stránky” je skvělá, pokud chcete cílit na webové stránky obsahující určitá slova v adrese URL nebo v názvu stránky nebo pokud máte na stránce mnoho obsahu ve složité struktuře. Poslední možnost s feedem stránek vám poskytuje nejvyšší úroveň kontroly nad cílením kampaní.
Další tipy pro zefektivnění dynamických reklam
- Kanál stránek: pokud máte větší web nebo složitější obsah, měli byste zvážit použití kanálu stránek. Jedná se o tabulku obsahující všechny adresy URL, na které se chcete zaměřit, přičemž každá z nich má svůj vlastní popisek. Tímto způsobem máte kontrolu nad tím, které adresy URL a stránky jsou nejvhodnější pro reklamní kampaně v dynamickém vyhledávání.
- Vylučující (negativní) klíčová slova: Dynamické reklamy ve vyhledávání mohou generovat návštěvnost pro nerelevantní dotazy, pokud nejsou správně nastaveny. Pravidelně kontrolujte seznam vyhledávaných výrazů, a pokud narazíte na nerelevantní fráze nebo klíčová slova, přidejte je do seznamu negativních klíčových slov.
- Úpravy strategie biddingu: nabízejte agresivněji v segmentech, u kterých je největší pravděpodobnost konverze. V rámci této strategie zkontrolujte, v jakých územích mají vaše reklamy nejlepší výkon, v jakých hodinách přesně, na jakých typech zařízení a nezapomeňte se podívat i na další kategorie.
- Dynamické reklamy ve vyhledávání a klíčová slova dohromady: dynamické reklamy ve vyhledávání vám pomohou vyplnit mezery při pokrytí všech relevantních klíčových slov. Provozování dynamických reklam ve vyhledávání společně s kampaněmi založenými na předem definovaných klíčových slovech vám může pomoci rozšířit dosah vašich reklam.
- Vyloučení nevýkonných adres URL nebo kategorií: Po spuštění dynamických reklamních kampaní ve vyhledávání pravidelně kontrolujte analytiku. Po nějaké době zjistíte, že některé stránky nebo kategorie mají nižší výkonnost než ostatní. Vzhledem k možnostem rozpočtu také zvažte jejich vyloučení z cílení dynamických reklam ve vyhledávání a tyto prostředky použijte na posílení výkonnějších stránek.

Zdroj: Reklamy Google
Jak měřit výkon dynamických reklam ve vyhledávání a dosáhnout lepších výsledků
Sledování a vyhodnocování reklamních kampaní je nezbytné pro zajištění efektivního řízení rozpočtu a také pro identifikaci příležitostí ke zlepšení probíhajících kampaní. Proto byste se měli zaměřit na sledování klíčových ukazatelů výkonnosti, analyzovat je a v závislosti na výsledcích přijmout adekvátní opatření.
Klíčové ukazatele výkonnosti (KPI)
Pokud chcete měřit úspěšnost svých kampaní s dynamickými reklamami ve vyhledávání, jsou to klíčové ukazatele výkonnosti:
- Míra prokliku (CTR): procento uživatelů, kteří kliknou na vaši reklamu poté, co ji vidí ve vyhledávání, což je ukazatel relevance a atraktivity vaší reklamy pro cílovou skupinu.
- Míra konverze: procento uživatelů, kteří po kliknutí na vaši reklamu provedou na webu požadovanou akci (např. nakoupí v e-shopu nebo vyplní kontaktní formulář).
- Náklady na kliknutí (CZK): průměrná částka, kterou zaplatíte za každé kliknutí na vaši reklamu a která vám pomůže změřit efektivitu vašich výdajů na reklamu.
- Návratnost výdajů na reklamu (ROAS): výnosy z reklamních kampaní v porovnání s náklady na jejich provoz. Tento údaj vám pomůže vyhodnotit celkovou efektivitu vaší kampaně.
Jak zlepšit míru prokliku (CTR)
- Relevance a atraktivita textu inzerátu: ujistěte se, že popisy jsou relevantní a poutavé pro širokou škálu vyhledávacích dotazů. Vhodným copywritingem zvýšíte šance na oslovení klientů, a tím i na zvýšení počtu kliknutí.
- Rozšíření pro dynamické reklamy ve vyhledávání: stejně jako se doporučuje používat rozšíření pro běžné PPC kampaně, platí toto doporučení i pro dynamické reklamy ve vyhledávání. Nezapomeňte uvést odkazy na další podstránky, strukturované úryvky, kontaktní formulář nebo telefonní kontakt.
Jak zvýšit míru konverze
- Optimalizace webových stránek: ujistěte se, že jsou vaše webové stránky aktualizovány a správně optimalizovány pro konverze. Cílové stránky by měly být relevantní k reklamám a cesta zákazníka na vašem webu by měla být jednoduchá a intuitivní. V případě špatného výkonu zkuste upravit UX nebo design webu.
- Retargeting: Stejně jako u rozšíření reklamy je i retargeting něco, co byste měli používat běžně. Proto byste ho neměli zanedbávat ani u dynamických reklam ve vyhledávání. Takto budete moci přivést zpět uživatele, kteří navštívili vaše webové stránky, ale při předchozí návštěvě neprovedli konverzi. Můžete vytvořit reklamy zaměřené výhradně na vracející se uživatele a odlišit se tak od širšího publika, které vaši značku nebo produkty ještě nezná.
Sníženíceny za kliknutí
- Nabídková strategie: K optimalizaci Kč použijte automatické nabídkové strategie, například maximalizaci prokliků.
- Hodnocení kvality: Optimalizujte své webové stránky z hlediska relevance a rychlosti načítání. Vyšší skóre kvality sníží náklady na kliknutí.
Jak zlepšit návratnost reklamních výdajů (ROAS)
- Sledování konverzí: ujistěte se, že máte v GTM správně nastavené sledování konverzí. To vám umožní přesně měřit ROAS.
- Optimalizace nabídek: optimalizujte své nabídky na základě výkonnosti reklam. Vyšší nabídky pro reklamní skupiny nebo kategorie, které mají dobrou výkonnost, a nižší maximální cenu za kliknutí pro méně výkonné nebo méně relevantní kategorie.
- Ziskovost produktu nebo služby: při vytváření kategorií upřednostněte produkty nebo služby, které vám přinášejí vyšší zisky. To vám také pomůže dosáhnout lepší návratnosti investic do PPC kampaní.

Zdroj: Reklamy Google
Jak společnost Trivago použila dynamické reklamy
Společnost Trivago potřebovala rychle rozšířit pokrytí své kampaně ve vyhledávání na všechny trhy na několik dlouhých klíčových slov. Společnost používala Google Ads k budování své pozice globální cestovní značky prostřednictvím tradičních kampaní ve vyhledávání. V roce 2015 se však společnost Trivago rozhodla tuto strategii doplnit a využít dynamické kampaně reklam ve vyhledávání, aby zvýšila svou viditelnost ve vyhledávání na nových i zavedených trzích.
Trivago vytvořilo dynamické reklamní kampaně ve vyhledávání pro všechny trhy, použilo doporučené kategorie a automatické nabídky zaměřené na konverze. Pomocí dynamických reklam ve vyhledávání společnost rychle a efektivně pokryla chybějící klíčová slova a rozšířila dosah svých kampaní ve vyhledávání. Dynamické reklamy ve vyhledávání umožnily společnosti generovat delší a relevantnější názvy reklam na základě konkrétních vyhledávání uživatelů. Díky přizpůsobení šablony reklamy pro doporučené kategorie mohla společnost oslovit cestovatele správnou reklamou ve správný čas.
Kampaně s dynamickou reklamou přinesly dobré výsledky, zejména na rozvíjejících se trzích. Společnost zaznamenala až o 140 % vyšší míru prokliků na reklamy z kampaní s dynamickou reklamou ve vyhledávání ve srovnání s běžnými PPC reklamami na stejná klíčová slova. Na novějších trzích došlo také k výraznému nárůstu konverzí, zatímco na trzích, kde byla firma zavedená, se jí podařilo snížit náklady na akvizici (CPA).
Nepodařilo se vám splnit obchodní očekávání ani s dynamickými reklamami? Naši zkušení odborníci vám pomohou optimalizovat strategii dynamické PPC kampaně pro lepší výkon a více konverzí. Kontaktujte nás.
| |
© MONKEYMEDIA 2022 | |
|---|---|---|
