7 způsobů, jak zvýšit důvěryhodnost své nové značky na trhu
Důvěra je důležitá nejen v každodenním životě, ale také v marketingu. Pokud přicházíte na trh s novou značkou, je nezbytné vybudovat si důvěru. Je klíčová v nákupním procesu, a pokud ji nedokážete v zákaznících účinně vzbudit, nemůžete se divit, že nenakoupí.
Pokud je vaše značka nová a nikdo ji nezná, může vám to ztížit rozjezd prodeje a přilákání nových potenciálních zákazníků. Není to však nemožné. Koneckonců každý musel někde začít a i ty nejúspěšnější značky si musely nějakým způsobem vybudovat důvěru. Jak na to? Přinášíme vám 7 osvědčených způsobů, které fungují.
1. Prezentujte se na sociálních sítích
V dnešní digitální době je nezbytné, aby se značky prezentovaly na sociálních sítích. Podle statistik až 61 % značek potvrdilo, že se jim díky sociálním médiím zvýšil prodej o 40-50 %. Připravte si proto kvalitní marketing na sociálních sítích a prezentujte své služby především na Facebooku, Instagramu a LinkedIn.
Pravidelně publikujte obsah a vytvářejte hodnotné příspěvky, které prezentují vaši značku. Zpočátku je výhodné zaplatit si také reklamu, abyste se dostali do povědomí co největšího počtu lidí.
Praktický tip: Pokud chcete upoutat pozornost, vytvářejte videa. Podle studie časopisu Forbes Začlenění videa do obsahu vede k 300% zvýšení míry konverze. Přitom 64 % spotřebitelů provede nákup ihned po zhlédnutí videa.
2. Vytvoření soutěže
Chcete si na začátku získat co největší důvěru, ale nedaří se vám dobře rozjet sociální sítě? Po zveřejnění několika příspěvků spusťte soutěž. Nemusí to být zrovna soutěž o luxusní dovolenou, stačí drobnost nebo něco z vaší nabídky. Do podmínek dejte like na příspěvek, komentář a sdílení. Požádejte také výherce, aby se s výhrou vyfotil, napsal o ní krátkou recenzi a vy ji můžete přidat jako příspěvek na své sociální sítě.
![]()
3. Práce s recenzemi a hodnocením
Ať už začínáte s pěti nebo padesáti zákazníky, je důležité požádat je o recenze a hodnocení. Samozřejmě ne nuceně, ale zkuste je po objednávce oslovit e-mailem, zda by vám mohli zanechat hodnocení. Například prostřednictvím počtu hvězdiček a krátkého komentáře. Možná budete překvapeni, ale lidé to opravdu nepovažují za problém, zejména pokud jsou s nákupem spokojeni.
Statistiky ukazují, že až 99,99 % zákazníků čte při nakupování recenze a často se rozhoduje pouze na jejich základě. Z toho 61 % lidí doporučí značku, které důvěřují, svým přátelům a 41 % spotřebitelů se zapojí do věrnostního programu značky, které důvěřují.
Praktický tipOdpověď: Neváhejte sdílet recenze a hodnocení zákazníků na svých sociálních sítích. Když lidé uvidí, že vám mohou důvěřovat, zvýší se šance, že si váš výrobek nebo službu koupí.
4. Spolupráce s influencery
Je pochopitelné, že na začátku budování značky budete muset investovat více. Tato investice se vám však několikanásobně vrátí. Pokud do spolupráce zapojíte influencery, můžete zaznamenat nárůst prodeje až o 61 %. Neváhejte vytvořit soutěž prostřednictvím influencerů, abyste oslovili co nejvíce lidí.
Pečlivě si vybírejte spolupráci a oslovte raději méně vlivných osobností, ale s kvalitní prací, než mnoho. Můžete se také zaměřit na menší influencery, kteří sice mají hodně sledujících, ale možná ještě nespolupracují s mnoha značkami, čímž vyniknete.
Náš tip: Důvěryhodnost své značky můžete zvýšit také spoluprací se známými blogery nebo vystupováním v televizních či rozhlasových pořadech.
5. Pečujte o své webové stránky
Chtěli jste si od někoho koupit produkt nebo službu, ale zjistili jste, že má velmi zastaralé webové stránky, a to vás odradilo? Ano, v dnešní době se zákazníci zaměřují i na tuto oblast. Věnujte tedy tvorbě webových stránek čas, určitě se vám to vyplatí. Zákazníky mohou zaujmout moderní webové stránky, které jsou minimalistické a přehledné. Je důležité, aby zákazník na webu hned našel, co potřebuje, a aby mu bylo vše jednoduše vysvětleno.

Až 75 % online spotřebitelů má tendenci posuzovat důvěryhodnost značky na základě designu webových stránek. Návštěvníkům mimo jiné trvá pouhých 0,5 sekundy, než si vytvoří názor na webové stránky. Statistiky nám tedy říkají, že čisté a moderní webové stránky rozhodně pomáhají při budování důvěry a zvyšují pravděpodobnost, že u vás lidé nakoupí.
6. Odlište se od konkurence
Je důležité být v kategorii výrobků nebo služeb jedinečný. Vyzdvihněte proto kvality své značky a upozorněte lidi na to, proč jste jiní a proč by si měli vybrat právě vás. Pro značku je nesmírně důležité, aby byla rozpoznatelná, ale zároveň odlišná a originální.
7. Buďte konzistentní v budování značky
Proč je pro značku důležitá konzistence? Je to vyšší úroveň marketingu, což znamená, že nemusíte zákazníky přesvědčovat, aby si vaše produkty koupili. Pokud je vaše značka konzistentní, budou nakupovat bez přemýšlení. Pro budování konzistence jsou důležité prvky, jako je logo, písmo, barevné schéma, tón hlasu, obal výrobku, chuť nebo vůně.
Důslednost jde v tomto případě ruku v ruce s důvěryhodností. Když je značka nekonzistentní, lidé nevědí, co od ní mohou očekávat, a značka tak ztrácí nejen důvěru zákazníků, ale i hodnotu.
Potřebujete zvýšit důvěryhodnost své značky, ale nedaří se vám to? Kontaktujte nás! Ve společnosti Monkeymedia pro vás vypracujeme marketingovou strategii, která dá vašemu podnikání správný směr a pomůže vám vzbudit důvěru vašich potenciálních zákazníků.
| |
© MONKEYMEDIA 2022 | |
|---|---|---|
