5 způsobů správné optimalizace kampaní PPC
Kampaně PPC jsou klíčovou součástí každé marketingové strategie. Nepřehlédněte těchto 5 osvědčených optimalizačních postupů, které vám pomohou zvýšit konverze a efektivněji spravovat denní rozpočet.
Kampaně PPC jsou účinným nástrojem pro získání cíleného zájmu o vaše produkty a služby a pro generování potenciálních zákazníků. Kromě toho jsou dnes PPC kampaně normou pro digitální marketing a marketingové strategie. Aby však byly úspěšné, musíte kromě jejich vytvoření, nastavení denního rozpočtu a čekání na prokliky vynaložit další úsilí.
Chcete-li co nejlépe využít svůj rozpočet, musíte pravidelně a správně optimalizovat běžící kampaně. Zde je pět způsobů, jak optimalizovat své PPC kampaně. Tyto postupy jsou prověřené praxí a díky těmto strategiím uspěly:
- zlepšit relevanci a výkonnost kampaně,
- zvýšit míru prokliku (CTR),
- a získat více konverzí.
Praxí ověřené strategie pro optimalizaci kampaní PPC
1. Používání vylučujících slov
Vyloučená klíčová slova jsou slova nebo fráze, které by se neměly používat pro zobrazení vašich PPC kampaní. Pokud například prodáváte luxusní hodinky, určitě budete chtít vyloučit slovo “levné”. Víte, že někdo, kdo shání levné hodinky, rozhodně není vaším cílovým zákazníkem. Vyhnete se tak plýtvání rozpočtem na nerelevantní prokliky a přivedení nesprávných zákazníků k vašemu produktu.
Malá instalatérská společnost provozovala PPC kampaně v Google Ads, aby vytvořila povědomí o svých službách a přilákala nové zákazníky. Navrhla klíčová slova, která souvisela s instalatérskými opravami, jako například “instalatérské služby”, “oprava WC”, “instalace ohřívače vody” a podobně. Společnost brzy zjistila, že značný počet kliknutí pochází právě z klíčových slov “instalatérské práce” a “instalatérské kurzy”. Zjevně se jednalo o uživatele, kteří nepotřebovali instalatérské nebo řemeslnické služby, ale chtěli se zeptat na školení. Z 98 kliknutí bylo 18 právě takovýchto nerelevantních kliknutí.
Tato nesprávná klíčová slova navíc generovala 14 % všech zobrazení PPC kampaně. Instalatérská společnost samozřejmě mohla při nastavování kampaně vyloučit demografickou skupinu 18-24 let. Aby to vyřešil, přidal správce kampaně instalatérské společnosti vylučující (negativní) slova “práce” a “kurzy”. Tím se počet irelevantních kliknutí snížil na 4. Rozpočet ušetřený z nerelevantních zobrazení tak byl spotřebován na z hlediska vzhledu smysluplnější klíčová slova, čímž se zvýšila pravděpodobnost získání nových klientů.
Díky tomu se společnosti podařilo snížit náklady na jednoho potenciálního zákazníka ze 48 EUR na 34 EUR. Kromě toho se jí podařilo zlepšit celkový výkon PPC kampaně o 24 %, a to pouze zavedením negativních klíčových frází.

2. Vyladění copywritingu vaší PPC kampaně
Znění by mělo zohledňovat klíčová slova a fráze, na které se zaměřujete. Mělo by také odpovídat cílové vstupní stránce, kam chcete, aby uživatelé přešli a kde by měli provést akci – ať už jde o nákup nebo vyplnění kontaktního formuláře. Copywriting má také přímý vliv na skóre kvality příslušné PPC kampaně v Google Ads, což má zase vliv na cenu za proklik. Jeden e-shop s obuví provozoval kampaň v Google Ads na podporu nové řady běžeckých bot. Klíčová slova zvolil pro širší zásah. Jednalo se o fráze jako “běžecké boty”, “nejlepší běžecké boty” a “recenze běžeckých bot”.
Původní text PPC kampaně byl však příliš obecný. Nesděloval jasně vlastnosti, výhody ani jedinečnost jejich nových běžeckých bot. Reklama ve vyhledávání zobrazovala “Kupte si naše nové běžecké boty ještě dnes”. S tímto copywritingem dokázal e-shop na začátku kampaně generovat 3,4% míru prokliku (CTR) a konverze byly pouze na úrovni 1,8 %. E-shopu proto bylo doporučeno, aby znění upravil. A to tak, aby reklama vyzdvihovala především jedinečné vlastnosti jejich nových běžeckých bot se zaměřením na jejich lehkou konstrukci, pokročilou technologii tlumení a zvýšenou odolnost.
Přidali také jasnou výzvu k akci (CTA), aby zvýšili míru prokliků a rozšířili potenciál pro konverze, tj. nákupy. Upravený text reklamy zněl: “Získejte nejlepší zážitek z běhu s naší ultralehkou a odpruženou běžeckou obuví. Kupte si je ještě dnes!” Samotná změna textu přinesla 6% nárůst míry prokliku a 3,3% nárůst konverzí.
Díky úpravě znění se zobrazovaná reklama stala relevantnější pro cílové publikum. To se projevilo 27% nárůstem prodeje. A pak pokračovali v pravidelných úpravách znění reklamy.

Zdroj: Google
3. Nezapomeňte na rozšíření
Rozšíření reklam(kanály Google Ads) jsou dodatečné informace, které můžete přidat k reklamám, aby byly informativnější. Mezi příklady rozšíření reklam patří odkazy na podstránky, popisy a strukturované úryvky. Používání rozšíření inzerátů vám může pomoci odlišit se od konkurence, a tím zvýšit míru prokliků.
Místní restaurace měla spuštěnou kampaň Google Ads, která měla přilákat více zákazníků. Zaměřila se na klíčová slova související s jídlem a stravováním, jako jsou “restaurace v mé blízkosti”, “nejlepší restaurace” a “rozvoz jídla”. Na začátku PPC kampaně měla restaurace míru prokliku 1,9 % a konverzní poměr 1,4 %.
Aby byly reklamy výraznější, přidala restaurace do své kampaně několik rozšíření. Jednalo se především o rozšíření týkající se polohy a telefonního čísla, která měla zákazníkům usnadnit kontaktování v případě rezervace nebo doručení. Přidali také rozšíření jídelního lístku s vybranými pokrmy, které zákazníkům umožnilo vytvořit si předběžný názor na to, zda jim restaurace bude vyhovovat, aniž by museli studovat její jídelní lístek. Přidali také rozšíření s recenzemi zákazníků, čímž vytvořili důvěryhodnost a prokázali společenský souhlas. Po přidání rozšíření se míra prokliku zvýšila o 5,3 % a konverze o 2,8 %.

Zdroj: Google
4. Segmentujte své PPC kampaně
Segmentace kampaní na základě dalších kritérií, jako jsou klíčová slova, demografické údaje, doba zobrazení reklamy nebo zařízení, vám pomůže lépe oslovit cílovou skupinu a optimalizovat nabídkové strategie. Pokud například zjistíte, že uživatelé mobilních zařízení mají vyšší míru konverze než uživatelé stolních počítačů, možná budete chtít zvýšit denní rozpočet na mobilní zařízení.
Společnost nabízející kosmetické produkty nasadila kampaň Google Ads na propagaci svých produktů péče o pleť. Identifikovala širokou škálu klíčových slov souvisejících s péčí o pleť, jako jsou “krémy proti stárnutí”, “hydratační krémy” a “léčba akné”. Všimli si však, že jejich cena za proklik (CPC) byla o 18 % vyšší pro mobilní zařízení ve srovnání se zařízeními pro stolní počítače a míra konverze byla na mobilních zařízeních o 23 % nižší. Na základě tohoto poznatku se rozhodli segmentovat PPC kampaně podle typu zařízení.
Vytvořili samostatné kampaně PPC pro stolní počítače a mobilní zařízení s různými nabídkovými strategiemi a vizuály přizpůsobenými pro každý typ zařízení. V mobilních reklamách například použili kratší titulky a výraznější výzvy k akci (CTA), aby uživatelům usnadnili interakci s reklamou na menších obrazovkách. Upravili také svou nabídkovou strategii tak, aby zvýšili nabídky pro desktopová zařízení, kde zaznamenali vyšší míru konverze a lepší návratnost. Mezitím snížili nabídky pro mobilní zařízení o 9 %, aby neplýtvali rozpočtem na prokliky s nízkou pravděpodobností konverze.
Díky této segmentaci se společnosti podařilo zlepšit celkový výkon PPC kampaně. Zaznamenala 17% snížení nákladů na kliknutí pro mobilní zařízení a 27% zvýšení počtu konverzí pro stolní počítače, což vedlo k 26% zvýšení návratnosti investic do reklamních výdajů (ROAS). Poté pokračovali ve sledování výkonnosti PPC kampaní a upravovali segmentaci na základě výkonnosti.
5. Průběžné sledování a optimalizace nabídek
Pravidelně sledujte nabídku a upravujte ji na základě výkonu vaší PPC kampaně. Pokud se vám u určitého klíčového slova nedaří dosáhnout požadovaných výsledků, možná budete muset snížit nabídku nebo bidding úplně pozastavit. Naopak, pokud má klíčové slovo dobrou výkonnost, měli byste nabídku zvýšit, abyste získali více kliknutí a konverzí.
E-shop s oblečením spustil kampaň Google Ads na podporu sezónních letních šatů. Zaměřili se na klíčová slova související s letní módou, jako jsou “letní šaty” a “plážové oblečení”. Na začátku kampaně obchod nastavil poměrně nízké nabídky, a to na 0,50 EUR za kliknutí s denním rozpočtem 50 EUR. Po několika dnech si všimli, že jejich výkonnost zůstala na průměrných 10 zobrazeních denně a žádných kliknutích. To je jasný signál, že cena za proklik je příliš nízká a konkurence nabízející stejná klíčová slova je vyšší.
Prodejce se proto podrobně podíval na historii nabídek a nastavil maximální limit nabídky pro nejčastěji vyhledávaná klíčová slova na 1,50 EUR za kliknutí, zatímco pro nejméně vyhledávaná klíčová slova byl limit snížen na 0,25 EUR. Podíval se také na to, kdy během dne dochází k nejčastějším zobrazením reklamy, a zvýšil nabídku pro nejaktivnější hodiny. Stejně tak minimalizovali limit pro nejméně perspektivní časy, zejména v brzkých ranních hodinách. Touto strategií se podařilo maximalizovat zobrazení pro denní nákupní špičku.
Díky úpravě nabídek se e-shopu podařilo dosáhnout průměrně 500 denních zobrazení s přibližně 50 prokliky, což se časem projevilo zvýšením konverzí, tj. v průměru o 27 % více denních nákupů z letní kolekce. Na základě této zkušenosti pokračovali ve sledování výkonnosti PPC kampaní a analýze dat. Zjistili, že nákupní chování jejich cílové skupiny se mění častěji, než předpokládali, a proto museli k optimalizaci dalších kampaní přistupovat častěji.

Zdroj: Google
Optimalizace PPC kampaní je nepřetržitý proces, který vyžaduje pečlivou
- Plánování,
- analýza
- a testování.
Dodržováním těchto postupů můžete zlepšit výkonnost svých kampaní a dosáhnout lepších výnosů. Pokud navíc budete dodržovat více postupů, které uvádíme, můžete dosáhnout složeného efektu. A ten se projeví ve zvýšení výkonnosti a efektivity kampaní.
Ale nezapomeňte:
- pravidelný audit klíčových slov,
- testování vstupních stránek (nižší konverze nemusí být automaticky známkou špatně optimalizované PPC kampaně, ale například výsledkem nepřehledné vstupní stránky).
- a analytické sledování – jeho data vám umožní najít další možnosti optimalizace.
Splňují vaše PPC kampaně vaše očekávání a obchodní cíle? Myslíte si, že stále existuje prostor pro to, abyste z každého eura ve vašem rozpočtu získali více? Obraťte se na nás a naši PPC specialisté vám rádi pomohou s nastavením kampaní a dosažením vašich obchodních cílů.
| |
© MONKEYMEDIA 2022 | |
|---|---|---|
